پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های دوران سالمندی

دوره آموزشی ” پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های دوران سالمندی” دربهمن ۱۳۹۲ و به مدت دو روز به همت سازمان بهزیستی کشور بمدت ۱۶ ساعت برگزار گردید.   دوره آموزشی ” پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های دوران سالمندی” دربهمن ۱۳۹۲ و به مدت دو روز به همت سازمان بهزیستی کشور بمدت […]

دوره آموزشی ” پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های دوران سالمندی” دربهمن ۱۳۹۲ و به مدت دو روز به همت سازمان بهزیستی کشور بمدت ۱۶ ساعت برگزار گردید.

 

دوره آموزشی ” پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های دوران سالمندی” دربهمن ۱۳۹۲ و به مدت دو روز به همت سازمان بهزیستی کشور بمدت ۱۶ ساعت برگزار گردید که جمعی از مسئولین حوزه سالمندی  ادارات بهزیستی  استانهای کشور و از انجمن های مردمی فعال در زمینه سالمندی نیزمدیر عامل و مسئول آموزش همگانی انجمن آلزایمر ایران شرکت داشتند.

mashad2

مدرسین این دوره جناب آقای دکتر نحوی نژاد “دبیر شورای ملی سالمندان” و آقای دکتر دواتگران “مدیر کل توانمندسازی معلولین” بهزیستی کشور در مورد مفهوم سالمندی، تئوری های مربوط به طب سالمندی و سالمند شناسی، اختلالات و بیماریهای شایع سالمندی، پیشگیری از ناتوانی ها و مشکلات رایج  و نیز مداخلات درمانی و توانبخشی سالمندی توضیحات لازم را ارائه کردند. سرکار خانم دکتر شکیب مدیر کل بهزیستی استان خراسان وآقای دکتر پور یوسف معاون توانبخشی بهزیستی مشهد نیز دراین برنامه حضور یافته و درمورد اهمیت توجه به امور سالمندی صحبت کردند. در پایان حضار به نمایندگی از استان خود گزارش نمونه فعالیتهای انجام شده در حوزه سالمندی را ارائه نمودند.

mashad3

لازم به ذکرست سرکار خانم صالحی مدیر عامل انجمن نیز در مورد تاریخچه و فعالیتهای متعدداین مرکز در زمینه پیشگیری ، توانبخشی و درمان صحبت نموده  و با اشاره به پدیده سالمندی  و نیز آمار مبتلایان  به این بیماری، لزوم ارتقای آگاهی افراد را مورد تاکید قرار دادند. همچنین ایشان به سوالات مطرح شده در زمینه چگونگی راه اندازی شعبه یا نمایندگی انجمن در استان ها پاسخ دادند. در حاشیه برنامه نیز ؛ مسئول آموزش انجمن با نصب پوستر، توزیع نشریه و بروشورهای آموزشی در مورد بیماری آلزایمر اطلاعات کافی در اختیار مدعوین قرار دادند.