بهترین محیط برای سالمندان حضور در جمع اعضای خانواده است

آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در حاشیه کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی و آموزشی سالمندان بهزیستی اظهار داشت: ریشه هر فردی به پدر و مادر او برمی‌گردد و همین امر باعث می‌شود در اسلام به احترام بر این افراد تاکید فراوانی شود. امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه اسلام به دو گروه نونهالان و سالمندان تاکید […]

آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در حاشیه کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی و آموزشی سالمندان بهزیستی اظهار داشت: ریشه هر فردی به پدر و مادر او برمی‌گردد و همین امر باعث می‌شود در اسلام به احترام بر این افراد تاکید فراوانی شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه اسلام به دو گروه نونهالان و سالمندان تاکید ویژه‌ای داشته‌ است، تصریح کرد: باید این گروه افراد در محیط پر مهر خانواده و در کانون گرم آنان قرار بگیرند.

این مسئول با اشاره به اینکه افراد سالمند با حضور در بین اعضای خانواده خود شخصیت والایی پیدا می‌کنند، خاطر نشان کرد: افراد کهنسال نباید از خانواده طرد شوند و حالت منزوی یابند.

وی با بیان اینکه بهترین محیط برای سالمندان محیط خانواده است، تاکید کرد: بعضی مواقع شرایطی ایجاد می‌شود که امکان نگهداری از سالمندان در محیط خانه نیست.

خاتمی ادامه داد: بهزیستی برای این افراد و این شرایط باید فکری بکند و وسایل رفاه و آسایش آنان را فراهم کند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه در اسلام و دستورات آن ساخت سالمندان توصیه نشده است، بیان داشت: حضور سالمندان در کنار خانواده و در محیط خانه به این افراد شخصیت می‌بخشد و نباید این حق را از این افراد سلب کرد.

این مسئول جدایی سالمندان از محیط خانه را باعث افسردگی آنان خواند و اعلام کرد: خانواده‌ها باید تا جایی که امکان دارد آنان را از خود نرانند.

وی با اشاره به اینکه حفظ شان سالمندان وظیفه همگانی است، اذعان داشت: مسئولان و مردم در کنار هم باید برای افزایش سطح رفاه این افراد تلاش کنند.