طرح مراقبت از سالمندان در زابل

رییس اداره بهزیستی شهرستان زابل از اجرای طرح مراقبت از سالمندان به صورت آزمایشی در این شهرستان خبر داد. سعید میر در گفتگو با مهر عنوان کرد: طرح مراقبت از سالمندان به صورت آزمایشی و در مدت ۶ ماه در این شهرستان به مرحله اجرا درآمد. وی با بیان اینکه در صورت ارزیابی و کسب […]

رییس اداره بهزیستی شهرستان زابل از اجرای طرح مراقبت از سالمندان به صورت آزمایشی در این شهرستان خبر داد.

سعید میر در گفتگو با مهر عنوان کرد: طرح مراقبت از سالمندان به صورت آزمایشی و در مدت ۶ ماه در این شهرستان به مرحله اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه در صورت ارزیابی و کسب نتایج مثبت، اجرای این طرح به صورت دائمی در دستور کار قرار خواهد گرفت افزود: در این طرح تعداد  ۸۰ نفر از سالمندان در محیط منزل توسط ۲۰ مراقب آموزش دیده خدمات توانبخشی دریافت می کنند.

وی از مزایای این طرح را کاهش هزینه برای خانواده ها و سازمان بهزیستی عنوان کرد و گفت: به ازای هر سالمند سازمان بهزیستی مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به مراقبان دستمزد پرداخت کرده و در ازای خدمات ارایه شده هیچ وجهی از خانواده ها دریافت نخواهد کرد.

میر هدف از اجرای این طرح را کاهش آمار سالمندان در مراکز نگهداری خصوصی و دولتی و همچنین برخورداری این افراد از کانون گرم خانواده و بهره گیری از محبت اعضای خانواده عنوان کرد.

وی گفت: در این طرح تعداد ۲۰ فارغ التحصیل رشته های روانشناسی و توانبخشی  پس از طی مراحل آموزش و امتحان برای اجرای این طرح در زابل مشغول فعالیت شدند.