۶۱درصد مددجویان خراسان شمالی را سالمندان تشکیل می دهند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)خراسان شمالی گفت: ۶۱ درصد مددجویان استان را سالمندان تشکیل می دهند. به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان شمالی امان الله حسین پور بیان کرد:۳۳ هزار و ۱۶خانوار در قالب ۶۸ هزار و ۴۲۱ نفر تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند، که از این تعداد […]

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)خراسان شمالی گفت: ۶۱ درصد مددجویان استان را سالمندان تشکیل می دهند.
به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان شمالی امان الله حسین پور بیان کرد:۳۳ هزار و ۱۶خانوار در قالب ۶۸ هزار و ۴۲۱ نفر تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند، که از این تعداد ۴۰ هزار و ۲۷۰ نفر سالمند هستند.
وی با بیان اینکه این افراد به عنوان مددجویان عادی و طرح شهید رجایی زیر پوشش کلیه خدمات این نهاد قرار دارند تصریح کرد: پرداخت مستمری، خدمات درمانی و دارویی، کمک های موردی و فرهنگی از جمله خدمات ارایه شده به این قشر محسوب می شود.
حسین پور با اشاره به پرداخت مستمری به سالمندان تحت پوشش در طرح شهید رجایی افزود: پرداخت وام کار انگیزی تا سقف۲۰ میلیون ریال اعتبار، پایش سلامت، پرداخت کمک معیشت و اقلام پزشکی از دیگرخدماتی است که این نهاد به سالمندان ارائه می دهد.
مدیرکل کمیته امدادامام خمینی (ره)خراسان شمالی مهمترین مشکل پیش روی سالمندان را هزینه های درمانی اعلام کرد. وی گفت: این نهاد در تلاش است در راستای ارتقاء سلامت سالمندان و پیشگیری از مشکلات پیش روی جامعه هدف، برنامه های دقیق و منسجمی را در زمینه های بهداشتی ارایه دهد.
حسین پور توجه به سلامت سالمندان را از اولویت های اساسی کمیته امداد دانست و خاطرنشان کرد: تجهیزات پزشکی مورد نیاز این قشر از قبیل سمعک، ویلچر، عینک و دیگر ملزومات پزشکی در صورت نیاز بصورت رایگان در اختیار آنان قرار می گیرد.