اطلاع رسانی/اول اسفند، آخرین مهلت انصراف از بیمه تکمیلی بازنشستگان

مدیرعامل بیمه آتیه‌سازان حافظ با بیان اینکه اول اسفند ماه سال جاری آخرین مهلت انصراف یا اضافه شدن به بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی، اظهار کرد: بازنشستگان بر اساس فیش حقوقی خودشان و با توجه به مبلغ کسر شده حق بیمه می‌توانند از اینکه تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند یا خیر، مطلع شوند.   […]

مدیرعامل بیمه آتیه‌سازان حافظ با بیان اینکه اول اسفند ماه سال جاری آخرین مهلت انصراف یا اضافه شدن به بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی، اظهار کرد: بازنشستگان بر اساس فیش حقوقی خودشان و با توجه به مبلغ کسر شده حق بیمه می‌توانند از اینکه تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند یا خیر، مطلع شوند.

 

افشین مقصودی در گفت‌وگو با خبرنگار«اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه قرارداد بیمه آتیه‌سازان حافظ با کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی برای اجرای بیمه تکمیلی از ابتدای آذر ماه سال جاری منعقد شده است، خاطرنشان کرد: با آغاز این قرارداد، بازنشستگان سه ماه فرصت داشتند تا در صورتی که مایل به تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تکمیلی بودند، اقدام کرده و یا از آن انصراف دهند.

 وی با اشاره به کمک مالی وزارت کار و رفاه اجتماعی در مورد بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی، توصیه کرد: با توجه به اینکه قرار است ۴۰۰۰ تومان برای هر بیمه شده توسط دولت به بیمه تکمیلی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی پرداخت شود، به همین دلیل امکان برقراری بیمه عمر و حوادث توسط این پوشش بیمه‌ای وجود دارد . به همین دلیل با توجه به شرایط مساعد پیش آمده، به تمامی بازنشستگان تامین اجتماعی توصیه می‌کنیم برای استفاده از بیمه تکمیلی اقدام کنند.

 مدیرعامل بیمه آتیه‌سازان حافظ در پاسخ به مدت زمان پرداخت خسارات درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تحت پوشش بیمه تکمیلی، اظهار کرد: طبق قرارداد منعقد شده، ۲۵ روز پس از تحویل اسناد و مدارک، مبالغ پرداختی بازنشستگان به آنها باز پس داده می‌شود.

 مقصودی افزود: لیست اسامی حدود ۱۰ روز است که توسط کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در اختیار بیمه آتیه‌سازان حافظ قرار داده شده است، بنابراین ۱۵ روز دیگر اولین پرداخت خسارات درمان بر اساس اسناد و در چارچوب قرارداد منعقد شده در دستورکار قرار می‌گیرد.

 مدیرعامل بیمه آتیه‌سازان حافظ تاکید کرد: پرداخت خسارات درمان بر اساس زمان آغاز قرارداد بیمه تکمیلی از ابتدای آذرماه است و افرادی که پیش از آن به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند، تحت پوشش بیمه تکمیلی بازنشستگان آتیه‌سازان حافظ نیستند و برای پرداخت خسارت‌های درمان خود نباید به بیمه آتیه‌سازان حافظ مراجعه کنند.

 وی همچنین در مورد جزئیات پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: این افراد برای صدور معرفی‌نامه با دستور پزشک و مدارک شناسایی به هر یک از شعب بیمه آتیه‌سازان حافظ مراجعه می‌کنند.

 مقصودی افزود: بیمه آتیه‌سازان حافظ دارای ۳۰ شعبه اصلی در شهرستان‌ها و چهار شعبه اصلی در تهران است و علاوه بر این دارای ۲۰ نمایندگی ویژه و ۲۰۰ نمایندگی در شهرستان‌های کشور است و منظور از نمایندگی‌های ویژه، مراکزی است که طرف قرارداد نمایندگی‌هایی است که در شهرستان‌های دارای بیمارستان‌های طرف قرارداد وجود دارند تا همانند شعب عمل کرده و پس از دریافت اسناد، آنها را بررسی کنند.

 مدیرعامل بیمه آتیه‌سازان حافظ با اشاره به اینکه شعب بازنشستگان تامین اجتماعی مستقل از شعب بازنشستگان کشوری هستند، بیان کرد: شعب درنظر گرفته شده برای بازنشستگان تامین اجتماعی مستقل از شعب بازنشستگان کشوری است، بنابراین نگرانی در زمینه ایجاد ازدحام جمعیت در این شعب وجود ندارد و هر یک از افراد تحت پوشش بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری می‌توانند به شعب خاص در نظر گرفته شده برای خود مراجعه کنند.

 وی در ادامه این گفت‌وگوی خود با ایسنا در پاسخ به نگرانی بازنشستگان تامین اجتماعی در این خصوص که بیمه آتیه‌سازان حافظ زیر مجموعه بیمه مرکزی نیست و در صورت ایجاد مشکل در پرداخت خسارت‌های درمان، امکان ایجاد برخی مسائل وجود دارد، اظهار کرد: پشتوانه بیمه آتیه‌سازان حافظ، دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، بنابراین هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود نخواهد داشت.

 مدیرعامل بیمه آتیه‌سازان حافظ تاکید کرد: وزارت کار و رفاه اجتماعی در اولین اقدام خود مبلغ ۴۰۰۰ تومان افزایش پرداخت حق بیمه را به بازنشستگان تامین اجتماعی اختصاص داد و این موضوع به علت دولتی بودن بیمه آتیه‌سازان حافظ در دستور کار قرار گرفت، چرا که در صورت خصوصی بودن این شرکت بیمه‌گر، امکان این اقدام توسط وزارتخانه وجود نداشت.

 مقصودی با اشاره به اینکه این اقدام وزارتخانه می‌تواند در راستای کاهش حق بیمه بیمه‌شدگان و یا ایجاد بیمه عمر و حوادث برای آنها لحاظ شود، گفت: مطمئنا در صورت هر گونه مشکل با توجه به این اقدام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آغاز انعقاد این قرارداد، آنها پشتوانه بیمه آتیه‌سازان حافظ خواهند بود.

 وی با طرح این پرسش که آیا پرداخت خسارت‌های درمان بیمه تکمیلی دی که زیر مجموعه بیمه مرکزی است، با وجود مشکلات بسیار در روند پرداخت این خسارت‌ها انجام شده است یا خیر؟ گفت: سال گذشته بیمه تکمیلی دی مشکلات بسیار زیادی در زمینه پرداخت خسارت درمان به بازنشستگان تامین اجتماعی داد و این در حالی است که آنها به عنوان یک شرکت بیمه‌گر خصوصی، زیرمجموعه بیمه مرکزی هستند و بیمه مرکزی می‌بایست در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد.