تشکیل بانک اطلاعاتی سالمندان شهرستان خمین ضروری است

اسماعیل خانجانیˈ روز دوشنبه در سومین جلسه شورای سالمندان شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری خمین افزود: اکنون سیزده هزار و ۵۴۷ سالمند در این شهرستان زندگی می کنند که تنها بخشی از آنها از خدمات نهادهای حمایتی شهرستان استفاده می کنند. وی گفت: اگر بتوان افراد سالمند را شناسایی و ساماندهی کرد می شود از […]

اسماعیل خانجانیˈ روز دوشنبه در سومین جلسه شورای سالمندان شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری خمین افزود: اکنون سیزده هزار و ۵۴۷ سالمند در این شهرستان زندگی می کنند که تنها بخشی از آنها از خدمات نهادهای حمایتی شهرستان استفاده می کنند.

وی گفت: اگر بتوان افراد سالمند را شناسایی و ساماندهی کرد می شود از تجربه ها و توانمندی های آنها در عرصه های مختلف استفاده کنیم.

وی،تشکیل کارگاههای آموزشی آلزایمر، مهارت های اجتماعی و برگزاری اردوهای زیارتی- سیاحتی برای سالمندان از مهمترین برنامه های بهزیستی خمین ارتقا سطح آگاهی خانواده ها در چگونگی رفتار با این قشر پیشکسوت عنوان کرد.

وی ادامه داد: با آغاز فعالیت مرکز اورژانس اجتماعی، سه مورد سالمند آزاری در شهرستان گزارش داده شده است.

کارشناس مسوول دفتر اجتماعی فرمانداری خمین نیز در این جلسه گفت: عزم ملی نهادهای فرهنگی و خانواده ها از مهمترین عوامل در راستای تکریم سالمندان و ارائه خدمات مطلوب به آنها است.

ˈاحمد طهرانیˈ افزود: با ایجاد امکانات مناسب،آموزش شیوه زندگی سالم به سالمندان و توجه به سلامت جسمی- روحی آنها می توان به نوعی از این قشر حمایت کرد.

معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) خمین در ادامه جلسه گفت: در راه اندازی بانک جامع اطلاعاتی سالمندان باید به اولویت بندی، نیاز سنجی ها و شناسایی گروه سالمندان توجه خاصی شود.

ˈمحتشم بهرامیˈ افزود: بیشترین مشکلی که سالمندان در مناطق روستاها این شهرستان دارند تامین هزینه های درمانی است.

وی گفت: اکنون در قالب طرح شهید رجایی دو هزار و ۹۰۱ خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد استفاده می کنند.