تجهیز و راه اندازی کلینیک سالمندان گلپایگان

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان با بیان اینکه کلینیک سالمندان شهرستان تجهیز و راه اندازی شد، گفت: از سال ۸۴ تاکنون به ۸۰ درصد از شهروندان گلپایگانی در خصوص بیماری‌های پر خطر آموزش های لازم داده شده است. محمدصادق فیاضی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در گلپایگان، اظهار کرد: اکنون ۲۴ […]

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان با بیان اینکه کلینیک سالمندان شهرستان تجهیز و راه اندازی شد، گفت: از سال ۸۴ تاکنون به ۸۰ درصد از شهروندان گلپایگانی در خصوص بیماری‌های پر خطر آموزش های لازم داده شده است.

محمدصادق فیاضی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در گلپایگان، اظهار کرد: اکنون ۲۴ خانه بهداشت در حوزه شهری و روستایی، دو پایگاه اورژانس، سه مرکز خیریه و شش پایگاه بهداشتی در شهرستان وجود دارد.

وی اضافه کرد: ایمن سازی کودکان با واکسیناسیون به موقع و ایمن‌سازی زنان باردار به صورت ۱۰۰ درصد توسط خانه‌های بهداشت و درمان شهرستان انجام گرفته و هم‌چنین ارائه خدمات بهداشتی سالم در سال‌های اخیر سبب شده است که از میزان مرگ ومیر در شهرستان کاسته شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان در خصوص شاخصه‌های عمده خدمات بهداشت و درمان در رابطه با جلوگیری از میزان مرگ و میر در شهرستان گفت: از سال ۸۴ تاکنون به ۸۰ درصد از شهروندان در خصوص بیماری‌های پر خطر مانند ایدز و اعتیاد آموزش‌های لازم داده شده است.

فیاضی به بهداشت روان روستائیان اشاره کرد و ادامه داد: در روستاهای محروم شهرستان ویزیت، درمان و خدمات مشاوره‌ای تحت عنوان بهداشت روان، انجام شده و هفته‌ای دو بار پزشک خانواده به این روستاها جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی اعزام می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار سالمند در شهرستان گلپایگان وجود دارد، افزود: باهزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیون تومان کلینیک سالمندان تجهیز و راه اندازی شد که مبلغ سه میلیون تومان آن توسط خیرین شهرستان تأمین شده است.

فیاضی با اشاره به ممنوع بودن استفاده از جوش شیرین در خمیر نان ادامه داد: نانوایی‌ها در تهیه خمیرنان باید از مایه خمیر مخصوص استفاده نمایند که در صورت استفاده از جوش شیرین با نانوایان متخلف برخورد خواهد شد.

به گزارش ایسنا؛ شهروندان گلپایگانی در صورت مشاهده هرگونه تخلف از محل‌های توزیع مواد غذایی و مراکز پخت نان می‌توانند با شماره ۰۳۱۱۱۴۹۰ تماس بگیرند.