نشست ساماندهی امور سالمندان ایلام

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: ساماندهی خدمات و رسیدگی به امور سالمندان نیازمند آمار دقیق و اطلاعات مستند است. به گزارش ایرنا، ˈحسین کلانتریˈ روز یکشنبه در نشست ساماندهی امور سالمندان ایلام تاکید کرد: باید برای ارائه خدمت به سالمندان جدی تر و دقیق تر وارد عمل شد تا با تدبیر امور بتوان از […]

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: ساماندهی خدمات و رسیدگی به امور سالمندان نیازمند آمار دقیق و اطلاعات مستند است.

به گزارش ایرنا، ˈحسین کلانتریˈ روز یکشنبه در نشست ساماندهی امور سالمندان ایلام تاکید کرد: باید برای ارائه خدمت به سالمندان جدی تر و دقیق تر وارد عمل شد تا با تدبیر امور بتوان از فرصت های موجود بیشترین بهره گرفته شود.

وی با بیان اینکه دوران بازنشستگی نیازمند برنامه ریزی دقیق و مناسب است ادامه داد: توجه به سالمندان و استفاده از تجربه های آنان باید مورد توجه مدیران باشد و این توجه نیاز به کارشناسی و برنامه ریزی دارد.

وی بیان کرد: مدیران باید آمادگی داشته باشند تا برنامه های خود را حول سه محور ˈکودکان و نوجوانانˈ، ˈاشتغال، ازدواج و مسکن جوانانˈ و ˈسالمندانˈ ارائه دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام اظهار کرد: هنر مدیران این است که بتوانند با توجه به منابع موجود برنامه های خود را تهیه و برای خدمت به جامعه سالمندان آنها را به کار گیرند.

کلانتری تاکید کرد: باید با تدبیر و استفاده از توان و تجربه مدیران و کارشناسان مجرب برنامه ریزی لازم برای ساماندهی سالمندان و استفاده از تجربه های گرانقدر این افراد انجام شود.

وی افزود: خطرناکترین دوران سالمندی، پیری روحی و روانی است که پژوهشگران، برنامه ریزان و مدیران باید وضعیت جامعه را مورد نظر داشته باشند و بر پایه آن برای جامعه هدف خود برنامه ریزی کنند.

این مدیر ارشد استان ایلام اظهار کرد: افزایش کیفیت سلامت جسمی، روانی و روحی سالمندان اصلی مهم و پایه ای است که باید در دستور کار متولیان و مسوولان مرتبط با این گروه اجتماعی قرار گیرد.

کلانتری ادامه داد: ایجاد فضاهای مناسب برای حضور خانواده سالمندان در عرصه های مراقبت و توانمند سازی آنان، غنی سازی اوقات فراغت و استفاده از مقوله مشاوره برای سالمندان باید مد نظر مسوولان قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، در این نشست طرح بنیاد فرزانگان، خانه مهر، بیمه، تشکیل بانک اطلاعاتی و تکریم سالمندان در دستگاه های اجرایی به عنوان مصوبه های این نشست به تایید حاضران رسید.