توجه به نیازهای روحی و اجتماعی سالمندان ضروری است

معاون توانبخشی بهزیستی استان گیلان گفت: توجه به نیازهای روحی و اجتماعی سالمندان ضروری است.ˈرحیم تکاملی ˈ روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری جلسه تخصصی در ارتباط با منزلت و جایگاه سالمندان در بهزیستی استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سالمندان به عنوان گنجینه های ارزشمند بایستی مورد توجه قرار گیرند . […]

معاون توانبخشی بهزیستی استان گیلان گفت: توجه به نیازهای روحی و اجتماعی سالمندان ضروری است.ˈرحیم تکاملی ˈ روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری جلسه تخصصی در ارتباط با منزلت و جایگاه سالمندان در بهزیستی استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سالمندان به عنوان گنجینه های ارزشمند بایستی مورد توجه قرار گیرند .

وی رشد سالمندی در گیلان را نسبت به سایر استان های کشور بیشتر عنوان و اظهار کرد : بر اساس آمارها حدود ۱۰ درصد جمعیت گیلان را سالمندان تشکیل می دهند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان گیلان به تشکیل شورای ساماندهی سالمندان در استان گیلان اشاره و خاطر نشان کر: شورای ساماندهی سالمندان برنامه ای کشوری است که در استان ها تشکیل می شود.

تکاملی با بیان این که شورای ساماندهی سالمندان گیلان به ریاست استاندار و دبیری مدیر بهزیستی استان تشکیل شده، خاطر نشان کرد: دستگاه های مختلف اجرایی گیلان نیز از اعضای این شورا هستند.

وی تصریح کرد : سیاست گذاری برای تامین سلامت و رفاه سالمندان گیلان ، تصویب و اجرای برنامه های ارسالی از سوی شورای ملی سالمندان کشور و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی برای ساماندهی امور سالمندان و اجرای برنامه های مصوب شورا از وظایف شورای ساماندهی سالمندان است .

وی پی گیری در رابطه با ارایه کارت منزلت به سالمندان را از مصوبات شورای ساماندهی سالمندان استان گیلان عنوان و تصریح کرد : کارت منزلت با هدف ارایه خدمات به سالمندان با برنامه ریزی ها و هماهنگی های دستگاه ها به این قشر ارایه خواهد شد .

وی در رابطه با جلسه تخصصی در ارتباط با منزلت و جایگاه سالمندان در بهزیستی استان گیلان اظهار داشت : این جلسه با هدف تامین رفاه و نیازهای روانی و جسمانی و ارایه خدمات به سالمندان تشکیل شده است .

معاون توانبخشی بهزیستی گیلان با بیان این که در جلسه یاد شده نمایندگان ۱۷ اداره کل استان شرکت دارند ، یاد آور شد : نمایندگان این ادارات نظرات شان را در رابطه با میزان خدمات از سوی مجموعه خود به سالمندان در راستای صدور کارت منزلت ارایه می دهند . ک / ۳٫