تحقق ۷۵ درصدی مصوبات شورای ساماندهی سالمندان خراسان جنوبی

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای شکل‌گیری این شورا تاکنون هشت جلسه با ۹۱ مصوبه برگزار شده که ۷۵ درصد مصوبات آن محقق شده است. محمد‌حسن اکبری‌مطلق عصر امروز در شورای ساماندهی امور سالمندان خراسان جنوبی، اظهار داشت: ۱۲ آذر مصادف با سه دسامبر روز جهانی معلولان نامگذاری شده است. وجود بیش از […]

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای شکل‌گیری این شورا تاکنون هشت جلسه با ۹۱ مصوبه برگزار شده که ۷۵ درصد مصوبات آن محقق شده است.
محمد‌حسن اکبری‌مطلق عصر امروز در شورای ساماندهی امور سالمندان خراسان جنوبی، اظهار داشت: ۱۲ آذر مصادف با سه دسامبر روز جهانی معلولان نامگذاری شده است.

وجود بیش از ۶۳ هزار سالمند در خراسان جنوبی

وی با بیان این‌که ۱۵ هزار و ۱۷۰ معلول در استان از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند، ادامه داد: جمعیت سالمندان استان ۶۳ هزار و ۶۶ سالمند است.

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی با بیان این‌که شورای ساماندهی سالمندان استان از سال ۸۸ فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: از ابتدای شکل‌گیری این شورا تاکنون هشت جلسه با ۹۱ مصوبه برگزار شده که ۷۵ درصد مصوبات آن محقق شده است.

تأمین حداقل نیازهای اساسی سالمندان نیازمند و محروم

اکبری‌مطلق اذعان داشت: پیگیری تشکیل کانون بازنشستگی در همه دستگاه‌های ستادی استان، پیگیری فرهنگ‌سازی تکریم سالمندان از سوی ائمه جمعه و جماعات در مساجد و مراسم مذهبی و تشکیل کمیته‌های فرعی شورا از جمله اقدامات شاخص این شورا بوده است.

وی حفظ موقعیت، شأن انسانی و جایگاه سالمند در خانواده، تأمین حداقل نیازهای اساسی سالمندان نیازمند و محروم استان، تأکید بر حفظ احترام، شأن و حرمت سالمند، فراهم کردن امکان مشارکت مردم و انجمن‌ها و مؤسسات غیردولتی را از جمله سیاست‌ها و خط‌مشی‌های عمده شورای ساماندهی سالمندان برشمرد.

نگهداری ۲۹۰ سالمند در مراکز غیردولتی

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی در ارتباط با اقدامات سازمان بهزیستی برای رفع برخی مشکلات سالمندان یادآور شد: ارائه خدمات توان‌پزشکی به سالمندان، تاسیس بنیاد فرزانگان، پیشکسوتان و صاحبدلان استان، برگزاری کلاس‌های آموزشی شیوه زندگی سالم، پرداخت کمک هزینه درمان به معلولان سالمند و تاسیس هتل آپارتمان سالمندان از جمله این اقدامات بوده است.

اکبری‌مطلق با اشاره به مراکز غیردولتی ارائه‌دهنده خدمات توانبخشی، آموزشی، مراقبتی و نگهداری شبانه‌روزی به سالمندان، یادآور شد: ۱۱ مرکز نگهداری از سالمند در استان وجود دارد که ۲۹۳ سالمند در آن نگهداری می‌شوند.