در رسانه| پویش چرخ مهربانی برای تهیه ۲۵۰ ویلچر برقی

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور،  به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی به نقل از فارس، ناصر چاووشی، مدیر کل بهزیستی استان اصفهان روز سه شنبه در جمع اصحاب رسانه اظهارداشت: در بهزیستی بیش از ۱۷۰ خدمت متنوع و تخصصی ارائه می‌شود که یکی از این خدمات اورژانس اجتماعی است. وی افزود: بهزیستی […]

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور،

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی به نقل از فارس، ناصر چاووشی، مدیر کل بهزیستی استان اصفهان روز سه شنبه در جمع اصحاب رسانه اظهارداشت: در بهزیستی بیش از ۱۷۰ خدمت متنوع و تخصصی ارائه می‌شود که یکی از این خدمات اورژانس اجتماعی است.

وی افزود: بهزیستی با این حجم از خدماتی که ارائه می‌کند به قدر کافی به جامعه معرفی نشده‌ است. این خدمات متنوع و تخصصی از پیش از تولد تا سالمندی است.

چاووشی با اشاره به فعالیت این سازمان در حوزه‌های تخصصی توانبخشی، اجتماعی و خدمات تصریح کرد: در حوزه توانبخشی شامل افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی،روانی و سالمندان خدماتی از جمله آموزش، توان‌بخشی و حمایت‌های حقوقی تا مراقبت‌های شبانه روزی به افرادی که دیگر امکان نگهداری در منزل وجود ندارند، ارائه می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد تومان به مددجویان این اداره کل در سال جاری گفت: این مبلغ در راستای تحصیل، درمان، وسایل توانبخشی، شهریه دانشگاه و مناسب‌سازی منزل پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه سرانه پرداختی بهزیستی برای هر فرد ۴میلیون تومان است افزود: عمده این هزینه‌ها توسط خیرین و هزینه‌ای جزئی از سوی خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

چاووشی با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته ۱۸۰۰ فرزندخوانده به خانواده‌های واجد شرایط تحویل شده است، گفت: حمایت از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانواده یا زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست و خانواده‌های دارای فرزند چندقلو از دیگر اقدامات بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اعلام اینکه ۲۰۰۰ خانواده دارای فرزند چندقلو تحت پوشش بهزیستی قرار دارد، خاطرنشان کرد: به این خانواده‌ها در صورتی که پدر بیکار باشد تا ۳۰۰میلیون تومان تسهیلات اشتغال اختصاص داده می‌شود.

 وی با اشاره به تسهیل در واگذاری کودکان به خانواده‌ها یادآور شد: با تسهیل در این امر می‌توانیم به صورت موقت به مدت ۶ماه کودک را واگذار کنیم تا روند اداری آن طی شود، به همین علت تعداد شیرخوارگان تحت پوشش بهزیستی کاهش یافت.

چاووشی با اشاره به طرح غربالگری جنین و تاثیر حذف این غربالگری در بروز معلولیت‌ها اعلام کرد: جلوگیری از بروز معلولیت‌ها با مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج قابل حل است و می‌توانیم مانع ازدواجی شویم که ریسک تولد فرزند دارای معلولیت را داشته باشد.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به راه‌اندازی پویشی تحت عنوان چرخ مهربانی در استان اصفهان گفت: در این پویش ۲۵۰ ویلچر برقی دریافت می‌کنیم و به افراد دارای آسیب نخاعی که نمی‌توانند ویلچرشان را هدایت کنند تحویل می‌دهیم. این اعطای ویلچر اولویت بندی شده است و مبلغ ناچیزی بابت آن از خانواده‌ها دریافت می‌شود.