شهرری|جلسه مناسب سازی معابر و اماکن عمومی بخش فشافویه

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، این جلسه با حضور هادی حسین خانی  بخشدار فشافویه، فاطمه غفارنژاد معاون توانبخشی بهزیستی شهرستان ری، کارشناسان مناسب سازی و فعالین در امر مناسب سازی در محل بخشداری فشافویه شهرستان ری برگزار شد. هادی حسین خانی  بخشدار فشافویه در این جلسه […]

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور،

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، این جلسه با حضور هادی حسین خانی  بخشدار فشافویه، فاطمه غفارنژاد معاون توانبخشی بهزیستی شهرستان ری، کارشناسان مناسب سازی و فعالین در امر مناسب سازی در محل بخشداری فشافویه شهرستان ری برگزار شد.

هادی حسین خانی  بخشدار فشافویه در این جلسه با اشاره به لزوم دسترس پذیری ادارات برای افراد کم توان به انجام موارد مناسب سازی تاکید داشت. و گفت یکی از حقوق افراد دارای معلولیت و سالمندان استفاده مناسب از فضاها و اماکن عمومی است و وظیفه ما اهتمام بر اجرای مناسب سازی شهر جهت حضور شهروندان معلول و کم توان است.

حسین خانی ادامه داد برخی از معابر و اماکن عمومی مناسب سازی شده و روند پیگیری اجرای مناسب سازی توسط دستگاه های اجرایی و اماکن عمومی بخش فشافویه توسط بخشداری  در حال اجرا است.

در ادامه فاطمه غفارنژاد معاون توانبخشی بهزیستی شهرستان ری به وضعیت جامعه آماری معلولین و همچنین روند جامعه به سمت افزایش سالمندی در سال‌های آتی به قوانین و ضوابط لازم الاجرای مناسب سازی معابر و اماکن پرداخت و بر پیگیری عدم اجرای قوانین مناسب سازی اماکن و معابر پرداخت و بر پیگیری عدم اجرای قوانین مربوط به معلولین که از وظایف ذاتی سازمان بهزیستی است اشاره کرد. شایان ذکر است،

در پایان جلسه نیز برخی ازفعالین حوزه مناسب سازی  نیاز های جامعه هدف و مددجویان را مطرح نمودند که مورد بررسی قرار گرفته و تصمیماتی نیز در جهت در رفع موانع مناسب سازی اتخاذ شد.