گرما تهدیدی برای کشورهای پیر جهان

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا از ویفروم، گرمای شدید در تابستان امسال میلیون‌ها آمریکایی را در معرض خطر قرار داده است. برخی از نقاط آنقدر گرم بودند که ساکنان آن را «جهنم روی زمین» توصیف کردند. محققانی که سلامت افراد مسن و تغییرات آب‌وهوایی را […]

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور،

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا از ویفروم، گرمای شدید در تابستان امسال میلیون‌ها آمریکایی را در معرض خطر قرار داده است. برخی از نقاط آنقدر گرم بودند که ساکنان آن را «جهنم روی زمین» توصیف کردند.

محققانی که سلامت افراد مسن و تغییرات آب‌وهوایی را مطالعه می‌کنند، اظهار کردند که دو روند اجتماعی به آینده‌ای وخیم اشاره می‌کند که شامل جمعیت در حال پیر شدن و دمای در حال افزایش است.

دمای بالا برای همه بد است اما برای افراد مسن می‌تواند کشنده باشد زیرا افراد مسن به اندازه افراد جوان‌تر عرق نمی‌کنند یا خنک نمی‌شوند.

استرس گرمایی می‌تواند شرایط زمینه‌ای مانند بیماری قلبی، ریوی و کلیوی را بدتر کند و گرمای شدید می‌تواند باعث پریشانگویی (هذیان) شود. همچنین، کیفیت پایین هوا تنفس را به‌ویژه در میان افرادی که از قبل مشکلات تنفسی دارند، سخت‌تر می‌کند.

با توجه به افزایش جمعیت مسن در برخی از مناطق باید تقاضای نیاز فوری ساکنان در موج گرما برآورده شود و اینها شامل فراهم‌کردن مراکز خنک‌کننده و اطمینان از دسترسی فیزیکی به آن‌ها برای افرادی است که دارای چالش‌های حرکتی هستند.