تلاش کرک برای بهبود وضعیت سکونت سالمندان

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران کرک به معرفی برنامه‌های جدیدی به منظور توسعه مسکن برای افراد سالمند و سایر شهروندان پرداخته‌اند و در نظر دارند خانه‌هایی با اندازه‌های مناسب با نیازهای مردم مختلف احداث کنند. در واقع، از آن‌جا که بسیاری از شهروندان پیر نسبت به سکونت […]

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور،

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران کرک به معرفی برنامه‌های جدیدی به منظور توسعه مسکن برای افراد سالمند و سایر شهروندان پرداخته‌اند و در نظر دارند خانه‌هایی با اندازه‌های مناسب با نیازهای مردم مختلف احداث کنند. در واقع، از آن‌جا که بسیاری از شهروندان پیر نسبت به سکونت در خانه‌هایی بزرگ‌تر از حد نیاز آن‌ها احساس نارضایتی می‌کنند، مدیران در نظر دارند معماران را به طراحی مساکنی خصوصی و اجتماعی برای این افراد سوق دهند که از اندازه مناسب برای رفع نیازهای آن‌ها برخوردار باشد. اعضای شورای شهر کرک هدف خود را از این اقدام را نه‌تنها بهبود کیفیت زندگی ساکنان پیر شهر معرفی کرده بلکه مدعی شده‌اند در پی پیاده‌سازی این طرح، فضاهای بیشتری به منظور توسعه مسکن برای خانواده‌های جوان نیازمند به خانه در دسترس خواهد بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر ساکنان بالای ۶۰ سال سن در بعضی از مناطق کرک به خانه‌هایی با مساحت مناسب منتقل شده‌اند و از وضعیت کنونی خود ابراز رضایت کرده‌اند که همین امر، اعضای شورای شهر را به توسعه طرح ذکر شده در سایر محله‌ها سوق داده است. این افراد امیدوار هستند که متناسب‌سازی اندازه ساختمان‌های مسکونی، به واسطه ایجاد فضاهای خالی در شهر، آن‌ها را در توسعه اهداف پایدار خود یاری کند، ضمن این‌که در احداث مسکن به روش هوشمند نیز اثربخش خواهد بود.

تلاش کرک برای بهبود وضعیت سکونت سالمندان

رویکرد مناسب‌سازی اندازه ساختمان‌ها

مناسب‌سازی اندازه ساختمان‌ها به انتقال افراد سنین بالاتر به مسکن‌هایی با اندازه‌های کوچک‌تر نسبت به خانه‌های قبلی آن‌ها اشاره دارد که از فضاهای کافی برای رفع نیازهای این افراد برخوردار است، با این حال در آن‌ها اتاق‌های غیرضروری وجود ندارد. البته مناسب‌سازی تنها به اندازه خانه‌ها اشاره ندارد، بلکه می‌تواند شامل خانه‌هایی با امکانات اضافی، متناسب با نیاز افراد پیر باشد که به بهبود کیفیت زندگی و حتی نظارت بر سلامت آن‌ها از طریق رویکردهای هوشمند می‌شود. قابلیت دسترسی در این خانه‌ها از دیگر ویژگی‌های مهم آن‌ها به‌شمار می‌رود که اغلب از طریق سازگارسازی فضاهای داخل خانه با ناتوانی‌های جسمی و ذهنی ساکنان محقق می‌شود.