ارزیابی سلامت سالمندی (CGA )

برگزاری کارگاه های ادغام مراقبت های تسکینی در نظام سلامت در کنگره سالمندی

کارگاه های ادغام مراقبت های تسکینی در نظام سلامت ایران، مدیریت درد براساس طب مکمل در سالمندان، طب سوزنی و طب فشاری و ارزیابی سلامت سالمندی (CGA ) در کنگره بین المللی مراقبت‌های تسکینی و حمایتی سالمندان در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.

دکتر ژاله زندیه متخصص طب سالمندان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در روز اول در کارگاه ارزیابی سلامت سالمندی (CGA )، به ارزیابی تمام جنبه های زندگی سالمند پرداخت و سندروم های شایع در سالمندان از جمله اختلالات بینایی، شنوایی، سوءتغذیه، بی اختیاری ادرار و افتادن در سالمندان را به تفصیل توضیح داد.

دکتر وحید راشدی استادیار سالمندشناسی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی نیز در این کارگاه، به غربالگری شناختی در سالمندان پرداخت و خاطرنشان کرد: غربالگری برای تمام سالمندان اعم از سالمند سالم و بیمار باید انجام شود و به تفصیل در مورد ابزارهای رایج عملکرد شناختی در سالمندان پرداخت.

این گزارش حاکیست: در کارگاه ادغام مراقبت های تسکینی در نظام سلامت ایران در روز دوم کنگره، به شاخص های سلامت در ایران، مفاهیم پوشش همگانی سلامت، مراقبت های تسکینی، مراقبت های بهداشتی اولیه، مدل ها و تجارب موفق جهانی در ادغام مراقبت های تسکینی در نظام ارائه خدمات و جمع بندی و ارائه مدل پیشنهادی برای سطوح مختلف نظام سلامت ایران، پرداخت.

برپایه این گزارش: در کارگاه مدیریت درد براساس طب مکمل در سالمندان، طب سوزنی و طب فشاری، در  زمینه پیشینه طب سوزنی و جدید مطالبی ارائه و به صورت عملی به شرکت کنندگان آموزش داده شد.

لازم به ذکر است: بیش از ۱۵۰ نفر به صورت حضوری و مجازی در سه کارگاه فوق شرکت کردند.