برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی برای سالمندان در دیلم

مسئول سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم گفت: دوره‌های مختلف آموزشی برای سالمندان در دیلم برگزار می‌شود. [divider] به گزارش خبرنگار مهر، صادق شریفی ظهر دوشنبه در جمع سالمندان شهرستان دیلم اظهار داشت: در دوره سالمندی افرد با برخی تغییرات از جمله بازنشستگی، ترک منزل توسط فرزندان، فوت یکی از […]

مسئول سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم گفت: دوره‌های مختلف آموزشی برای سالمندان در دیلم برگزار می‌شود.
[divider]

به گزارش خبرنگار مهر، صادق شریفی ظهر دوشنبه در جمع سالمندان شهرستان دیلم اظهار داشت: در دوره سالمندی افرد با برخی تغییرات از جمله بازنشستگی، ترک منزل توسط فرزندان، فوت یکی از زوجین و ابتلای به برخی بیماری‌های جسمی و روانی روبرو می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: این باور غلط را نباید پذیرفت که سالمندی دوران بیماری، سرباری و ناتوانی است بلکه باید به دوران سالمندی به‌عنوان دوران انباشت خردمندی و انبار تجربیات مفید نگریست.

کارشناس مسئول سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد شبکه بهداشت دیلم وی تاکید کرد: این امر مستلزم آگاهی، آموزش سالمند و اطرافیان و انجام برخی برنامه ها توسط آنها می باشد.

بهبود سلامت روان سالمندان با مراقبت تغذیه‌ای و انجام منظم ورزش

شریفی اضافه کرد: مراقبت تغذیه‌ای، انجام منظم ورزش، انجام امور روزمره و حفظ روابط اجتماعی می توانند به حفظ و بهبود سلامت روان سالمندان کمک کنند.

وی اظهار داشت: شعار امسال هفته سلامت روان با عنوان “سلامت روان و سالمندان” نامگذاری شده و برنامه هایی از سوی شبکه بهداشت با محوریت این شعار در حال انجام است.                    

شریفی در ادامه به برخی از برنامه هاِ و فعالیتهای در حال اجرای در هفته سلامت روان در دیلم اشاره کرد و افزود: برگزاری مراسم تکریم از دو سالمند شهرستان، برگزاری سخنرانی و همایش، برگزاری کلاس‌های متنوع با موضوعات مختلف برای سالمندان و گروه‌های مختلف، نصب بنر و پلاکادر در سطح شهرستان و اطلاع رسانی و درج مقالات در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها از جمله برنامه‌های این هفته است.