دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه/ ۳۲ درصد سالمندان در کهگیلویه و بویراحمد اضافه وزن دارند

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۲ درصد جمعیت سالمند در استان از چاقی و اضافه وزن رنج می‌برند.

امیر رشیدی در کارگاه هفته ملی بسیج تغذیه بر اصلاح الگوی تغذیه تاکید کرد و گفت: فرهنگ‌سازی کاهش مصرف نمک، قند، چربی و استفاده از سبزیجات و کنترل ریزفاکتورهای واگیردار مورد تاکید است.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هفته بسیج ملی تغذیه از ۲۴ دی تا ۷ بهمن ماه با شعار” حال خوب با وزن مناسب ” است که در این هفته برنامه‌های متعددی در راستای فرهنگ‌سازی عوامل آسیب‌پذیر و ترویج تغذیه صحیح اجرا شود.

وی بیان کرد: ۲.۱۲ درصد کودکان در گروه‌های سنی مختلف چاقی و اضافه وزن دارند که وضعیت مناسبی نسبت به کشور داریم، ضمن اینکه این آمار در میان نوجوانان استان ۱۴ درصد است.

رشیدی بیان کرد: ۳۵ درصد جوانان استان از چاقی و اضافه وزن رنج می‌برند. ۶۰ درصد جمعیت میانسال استان دارای چاقی و اضافه وزن هستند.

رشیدی با بیان اینکه ۳۲ درصد جمعیت سالمند استان چاق و اضافه وزن دارند، گفت: ۳۶ درصد جمعیت میانسال استان دارای چاقی شکمی هستند.

معاون فنی معاونت بهداشت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عوارضی که چاقی به همراه دارد، افزود: دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های مغزی و سرطان‌ها از عوارض چاقی است که تغذیه صحیح می‌تواند در پیشگیری از این بیماری‌ها موثر باشد.