شورای سالمندی استان زنجان

زنجان/ زنجان رتبه دهم سالمندی کشور را دارد

سلمان حسینی در شورای سالمندی استان با اشاره به افزایش امید به زندگی و سن سالمندی  افزود: به دلیل توسعه بهداشت و شرایط زندگی سن سالمندی و امید به زندگی به بیش از ۷۲ سال رسیده که نیازبه برنامه ریزی جهت سالمندان را دو چندان می کند.

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، ، سلمان حسینی در شورای سالمندی استان با اشاره به افزایش امید به زندگی و سن سالمندی  افزود: به دلیل توسعه بهداشت و شرایط زندگی سن سالمندی و امید به زندگی به بیش از ۷۲ سال رسیده که نیازبه برنامه ریزی جهت سالمندان را دو چندان می کند.

وی لزوم تقویت و توسعه تشکل ها و نهادهای مرتبط با سالمندان یادآور شد و گفت: علاوه بر ایجاد تشکل های سالمندان، نیاز به ایجاد بوستان ها و فضای سبز مناسب سازی شده به دلیل کمبود محیط های دوستدار سالمند وجود دارد.

حسینی تصویب سند سالمندی را در ارائه خدمات بیشتر و پیش بینی شرایط آینده و برنامه ریزی، مهم عنوان کرد و افزود: ارتقای سطح فرهنگی جامعه، توانمندی سازی سالمندان، حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی سالمندان، تقویت حمایت های اجتماعی و توسعه زیرساخت ها و تامین منابع مالی پایدار از مهمترین اهداف و تصویب این سند است.

این مسوول فعالیت ۲ مرکز شبانه روزی سالمندان زن و مرد در سطح شهرستان زنجان و هیدج را از عمده فعالیت های بهزیستی بیان و خاطرنشان کرد: در زمان حاضر ۲ مرکز روزانه سالمندان و ۲ بنیاد فرزانگان به سالمندان خدمات ارائه می دهند که طرح مراقبت در منزل نیز یا مراجعه مراقبان آموزش دیده به خانه‌های سالمندان معلول انجام می گیرد.