همزمان با روز سالمند

بازدید معاون رئیس جمهور از خانه سالمندان کهریزک

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: توانمندسازی‌ خانواده‌ها به ویژه زنان در دوره سالمندی مساله ای مهم است که تحقق آن مستلزم پشتیبانی مادی و معنوی در حوزه سلامت با فعال کردن بخش‌های مربوط به سلامت در وزارتخانه های ورزش و جوانان و بهداشت است.

انسیه خزعلی همزمان با روز سالمند در بازدید از خانه سالمندان کهریزک اظهار داشت: سالمند شدن جامعه و کاهش جمعیت جوانانی که بتوانند پشتیبان این قشر باشند، علاوه بر داشتن هزینه، جامعه را دچار فرسایش می‌کند.

در جریان این بازدید پرستاران و مدیریت مجموعه، خواسته های خود از جمله نیاز به ایجاد یک مرکز تخصصی نگهداری از سالمندان مبتلا به آلزایمر و همچنین لزوم توجه بیشتر بیمه‌ها در حوزه پیشگیری از بیماری‌های سالمندی (به جای تمرکز بر درمان) را به معاون رئیس جمهور اعلام کردند.

وی با اشاره به لزوم افزایش پشتیبانی‌های لازم برای تامین امکانات سلامت در حوزه سالمندان از زحمات کادر پرستاری و همیاران این مرکز و همچنین خیرین و سرمایه‌های مردمی تشکر و قدردانی کرد و افزود: ما به عنوان عضوی از دولت در تلاش هستیم با شناسایی خلاها نسبت به رفع ‌آنها با بهره گیری از امکانات دولتی در حد توان کوشش کنیم.

خزعلی ادامه داد: به غیر از قانون جوانی جمعیت که مصوب مجلس است و تمام ارگان‌ها و وزارتخانه‌های ذیربط موظف به اجرای آن هستند، باید تلاش کنیم که توانمندسازی‌های زنان را به صورت ویژه و همچنین خانواده‌ها را در دوره سالمندی محقق کنیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به ارائه خدمات این مرکز به جوانان ادامه داد: جوانان دارای معلولیت نیز در این مرکز تحت پوشش‌ هستند و زوج‌هایی نیز در این مرکز حضور دارند که با تهیه مسکن و شغل و فراگیری مهارت ها به درجه مناسبی از توانمندی و استقلال مالی رسیده اند.

بازدید از فرهنگسرای عطر نرگس باقرشهر و آگاهی از برنامه‌های فرهنگی و خدمات اجتماعی رایگان این مرکز به سالمندان، برنامه دیگر معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بود که وی در این برنامه از سالمندان و پدران و مادران شهدا تقدیر کرد.