رشد سالمندی در استان اصفهان از میانگین کشوری بالاتر است

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، ولی‌اله نصر گفت: براساس آمار، رشد سالمندی در استان اصفهان از میانگین کشوری بالاتر است و در حال حاضرنزدیک به ۹/۱۱ جمعیت استان مثبت ۶۰ هستند در حالیکه متوسط کشوری ۱۰ درصد است. وی  افزود: کل آماری که از […]

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور،

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، ولی‌اله نصر گفت: براساس آمار، رشد سالمندی در استان اصفهان از میانگین کشوری بالاتر است و در حال حاضرنزدیک به ۹/۱۱ جمعیت استان مثبت ۶۰ هستند در حالیکه متوسط کشوری ۱۰ درصد است.

وی  افزود: کل آماری که از مرکز آمار دریافت کردیم نشان می‌دهد نزدیک ۶۴۲ هزار نفر فرد بالای ۶۰ سال در استان داریم که ۳۲۸ نفر از آنان زن و ۳۱۴ هزار نفر مرد، هستند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه باید زیرساخت‌ها را آماده کرد، ادامه داد: بهزیستی برای بهتر زیستن تقارن کاری زیادی با شهرداری دارد لذا همکاری و پیگیری بین این دو نهاد باید بیش از پیش باشد.

نصر با اشاره به اینکه، پرداختن به امور سالمندی جزءمسائل انتخابی و فانتزی نیست و باید یک انتخاب اجباری باشد، گفت: همان گونه که در ۳۰ ساله گذشته برای رفع مشکلات زیست محیطی فکرنکردیم، در زمان فعلی دچار بحران شدیم، لذا همه آمار و ارقام نشان می‌دهد که ما در آینده با بحران سالمندی در کشور روبرو هستیم.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان افزود: در حال حاضر نزدیک به ۲۸ هزار نفرسالمند تحت پوشش بهزیستی استان اصفهان هستند.

وی ادامه داد: بهزیستی استان اصفهان به؛ ۳۱ مرکز شبانه روزی، ۱۹ مرکز مراقبت در منزل، ۶ مرکز ارائه خدمات روزانه خدمات ارائه می‌دهد.

نصر خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه انتظار داریم نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد بتواند حمایت‌های اجتماعی و مشارکت سایرکشورها و نهادهای خیریه‌ای که می‌تواند دراین امربه ما کمک کند را از ما دریغ نکنند.