با پخش ویژه برنامه های رادیو سلامت؛ سالمندان به خانه ما می آیند

شبکه رادیویی سلامت در روز جهانی سالمندان ویژه برنامه های متنوعی را طی هفته جاری برگزار می کند. [divider] شبکه رادیویی سلامت به مناسبت روز جهانی سالمندان طی هفته جاری ویژه برنامه های متنوعی را پخش می کند. گروه سلامت جسم رادیو سلامت برنامه های «فراسو»، «صدای مشاور»، «فردایی بهتر»، «گفتگوی پزشکی»، «سپهر دانش»، در […]

شبکه رادیویی سلامت در روز جهانی سالمندان ویژه برنامه های متنوعی را طی هفته جاری برگزار می کند.

[divider]

شبکه رادیویی سلامت به مناسبت روز جهانی سالمندان طی هفته جاری ویژه برنامه های متنوعی را پخش می کند. گروه سلامت جسم رادیو سلامت برنامه های «فراسو»، «صدای مشاور»، «فردایی بهتر»، «گفتگوی پزشکی»، «سپهر دانش»، در گروه سلامت روان برنامه های «خانه ما» و «زندگی جاریست» و در گروه سلامت اجتماعی برنامه های «مردم و سلامت» و «افق روشن» به موضوعات مختلف درباره سالمندان می پردازند.

بررسی مشکلات مفصلی سالمندان در فراسو
زنوزی، مدیر گروه سلامت جسم شبکه رادیویی سلامت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: «فراسو» برنامه ای از گروه سلامت جسم شبکه رادیویی سلامت که از بخش های مختلفی است که هر برنامه به یکی از حوزه های سلامت جسم اختصاص دارد، و همزمان با روز جهانی سالمندان این برنامه روز سه شنبه نهم مهر ماه با حضور کارشناسان و پزشکان متخصص به مشکلات مفصلی در سالمندان می پردازد.وی ادامه داد: برنامه ۳۰ دقیقه ای فراسو هر روز از ساعت ۳۰/۸ از شتبه تا پنجشنبه از شبکه رادیویی سلامت پخش می شود.

ارتقاء سلامت با «صدای مشاور»
مدیر گروه سلامت جسم شبکه رادیویی سلامت در ادامه به برنامه «صدای مشاور» اشاره کرد و گفت: با توجه به ضرورت پیشگیری از بیماری ها به خصوص انواع شایع آن در جامعه و ارتقاء سواد سلامت شنوندگان، رادیو سلامت صدای مشاور را به روی آنتن می برد که این برنامه نیز در روز جهانی سالمندان با حضور کارشناسان به اختلالات شایع چشم سالمندان می پردازد.

زنوزی در ادامه بیان کرد: برنامه «صدای مشاور» کاری از گروه سلامت جسم رادیو سلامت است که یکشنبه و سه شنبه ها از ساعت ۱۱.۳۰ به مدت ۴۰ دقیقه به صورت زنده از این شبکه پخش می شود.

فردایی بهتر برای سالمندان
مدیر گروه سلامت جسم شبکه رادیویی سلامت در ادامه با اشاره به برنامه «فردایی بهتر» اظهارداشت: در برنامه «فردایی بهتر» به مباحث کلی، موضوعات مختلف، و چالش ها و مسائل مربوط به نظام سلامت می پردازد و از استثناهای گروه سلامت جشم رادیو سلامت بوده است.

وی در ادامه افزود:همزمان با روز جهانی سالمندان در روز چهارشنبه ۱۰ مهر ماه از ساعت ۱۵:۲۰ به مدت ۴۰ دقیقه با حضور پرویز زارعی ـ مدیر کل دفتر حمایتی و توانمندسازی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و دکتر حسین نحوی نژاد ـ رئیس دبیرخانه شورای عالی سالمندان به نیازهای جامعه سالمندان پرداخته می شود.

ویزیت رایگان پزشکان در رادیو سلامت
مدیر گروه سلامت جسم شبکه رادیویی سلامت در ادامه با اشاره به برنامه «گفتگوی پزشکی» گفت:برنامه «گفتگوی پزشکی» برنامه ای است از گروه سلامت جسم رادیو سلامت که هر هفته از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰:۱۵ الی ۱۵:۴۵ به روی آنتن می رود.

وی ادامه داد: در گفتگوی پزشکی روز سه شنبه نهم مهرماه یه موضوع اصول صحیح مراقبت از سالمندان با حضور کارشناسان پرداخته می شود.

«سپهر دانش» برنامه ایی برای پزشکان 
مدیر گروه سلامت جسم شبکه رادیویی سلامت در ادامه به برنامه «سپهر دانش» اشاره کرد و گفت: برنامه «سپهر دانش» برنامه ای ویژه پزشکان و پیراپزشکان است و امروز نیز در این برنامه با حضور کارشناسان و پزشکان به بیماریهای دوران سالمندی پرداخته می شود. 

ویژه برنامه سالمندان در زندگی جاریست
در ادامه لعیا باستانی ـ مشاور و سردبیر برنامه رادیویی«زندگی جاریست» درباره ویژه برنامه های روز جهانی سالمندان گفت: در روز سه شنبه نهم مهر ماه برنامه رادیویی زندگی جاریست به بیان موضوع چطور بتوانیم دوره سالمندی خوبی را سپری کنیم با حضور روان شناسان و روانپزشکان از ساعت ۱۰:۲۰ الی ۱۱ می پردازد.

لازم به ذکر است، برنامه های شبکه رادیویی سلامت روی موج اف ام ردیف ۱۰۲ مگاهرتز روی آنتن می رود.