تدوین سند ملی تحول نظام سلامت و منزلت سالمندان

رئیس سابق اداره سالمندان وزارت بهداشت از تدوین سند ملی تحول نظام سلامت و منزلت سالمندان مبتنی بر الگوی ایرانی – اسلامی خبر داد و گفت: این سند در برنامه ششم توسعه نهایی می‌شود. پریسا ترابی، اظهار داشت: سند ملی تحول نظام سلامت و منزلت سالمندان مبتنی بر الگوی ایرانی – اسلامی به صورت جداگانه […]

رئیس سابق اداره سالمندان وزارت بهداشت از تدوین سند ملی تحول نظام سلامت و منزلت سالمندان مبتنی بر الگوی ایرانی – اسلامی خبر داد و گفت: این سند در برنامه ششم توسعه نهایی می‌شود.

پریسا ترابی، اظهار داشت: سند ملی تحول نظام سلامت و منزلت سالمندان مبتنی بر الگوی ایرانی – اسلامی به صورت جداگانه توسط سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت نوشته شد که پس از آن برای تعامل و همدلی این دو سند تجمیع و در کمیته‌ای مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: قرار است این سند در برنامه ششم توسعه نهایی شود.

رئیس سابق اداره سالمندان وزارت بهداشت ادامه داد: هر کشوری باید بر اساس فرهنگ و مذهب خود نیازهای سالمندانش را شناسایی و الگوی لازم در این زمینه را بومی‌سازی کند بنابراین باید ابتدا مشکلات مهم را که برای سالمندان وجود دارد شناسایی و بر اساس آن برنامه‌ریزی مناسب انجام داد.

متخصص طب سالمندان اظهار داشت: استفاده از برنامه کپی شده سایر کشورها در رابطه با برنامه‌ریزی لازم برای سالمندان نمی‌تواند برای این قشر از جامعه مفید واقع شود بنابراین وسیع‌ترین بررسی نیازسنجی سالمندان در سال ۹۱ منتشر شد که ابعاد سلامت و اجتماعی سالمندان مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه نیاز سالمندان در استان‌های مختلف متفاوت بوده، گفت: گیلان سالمندترین استان و سیستان و بلوچستان است بنابراین نیازهای این دو استان در جهت رفع دغدغه سالمندان مختلف است که این موضوع در تدوین سند طرح تحول نیازسنجی سلامت و منزلت سالمندان مورد توجه قرار گرفته است.

خبرگزاری فارس