یزد/ مرکز تحقیقات سالمندی اردکان آغاز به‌کار می‌کند

«حسین اسماعیلی» در گفت‌وگو با روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان با اشاره به روند روزافزون رشد جمعیت سالمندی در کشور و شهرستان اردکان، بر لزوم برنامه‌ریزی علمی در این حوزه تأکید کرد و گفت: مرکز تحقیقات سالمندی اردکان با هدف بررسی مسائل سالمندان و ارتقای آگاهی و دانش جامعه در این زمینه تأسیس خواهد شد. […]

«حسین اسماعیلی» در گفت‌وگو با روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان با اشاره به روند روزافزون رشد جمعیت سالمندی در کشور و شهرستان اردکان، بر لزوم برنامه‌ریزی علمی در این حوزه تأکید کرد و گفت: مرکز تحقیقات سالمندی اردکان با هدف بررسی مسائل سالمندان و ارتقای آگاهی و دانش جامعه در این زمینه تأسیس خواهد شد.

وی افزود: فاز یکم این مجموعه شامل سرای سالمندان از سال ۱۳۸۳ آغاز و با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲۳ میلیاردریال کمک‌های خیری و دولتی در سال ۹۳ به بهره‌برداری رسیده است.

فرماندار اردکان گفت: پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و لزوم توجه بهتر و بیشتر به مقوله سالمندی، در اردیبهشت سال‌ جاری طی جلسه‌ای با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی، موافقت ریاست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی کشور اخذ و پایگاه تحقیقات سالمندی اردکان به تصویب هیئت رئیسه این دانشگاه رسید.

وی مشکل اصلی و اساسی مرکز تحقیقات سالمندی اردکان را عدم تخصیص اعتبارات عنوان کرد و گفت: در جلسه امروز تصمیم گرفتیم در مرحله اول، ساختمان مرکز توانبخشی حمیدیای بهزیستی را مورد بازسازی و تعمیر اساسی قرار دهیم تا در بهمن‌ماه سال‌جاری شاهد حضور اولین گروه از دانشجویان در این مرکز باشیم. اسماعیلی اظهار امیدواری کرد بتوانیم با جذب اعتبارات ملی و نیز گسیل خیرین به این حوزه شاهد ساخت مرکز تحقیقات سالمندی در خور استان باشیم.

گفتنی است دانش‌آموختگان این مرکز در زمینه تحقیق، پژوهش و برنامه‌ریزی در حوزه سالمندان به کار گرفته خواهند شد. پیش‌‌بینی می‌‌‌شود جهت ساخت و تجهیز این مرکز به اعتباری بالغ بر ۲۰میلیارد تومان نیاز باشد.