بررسی میزان تاثیرگذاری کنگره درجامعه، با اتمام کار کنگره بین المللی سالمندی

رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در جمع دست اندرکاران برگزاری کنگره سالمندی گفت؛ با اتمام کار کنگره بین المللی سالمندی، می توان میزان تاثیرگذاری آن درجامعه را بررسی کرد.

رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی روز دوشنبه در جمع تمامی دست اندرکاران بخش های علمی و اجرایی کنگره بین المللی “بررسی مسایل سالمندی در ایران و جهان” گفت: با توجه به محتوای علمی این کنگره و مقاله های ارائه شده که مسایل مبتلابه جامعه سالمندان ایران را مطرح کرده، می توان میزان تاثیرگذاری آن در جامعه را بررسی کرد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، این کنگره علمی با شرکت فعال ۱۵ تن از اساتید و صاحبنظران ایرانی و خارجی مقیم خارج از کشور و صدها پزشک، متخصص توانبخشی، مددکار و روانشناس از دانشگاهها و مراکز علمی سراسر کشور، از روز ۲۲ مهرماه جاری به مدت سه روز، به همت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و با همکاری سازمان بهزیستی کشور، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تهران، جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، معاونت امور اجتماعی ـ فرهنگی شهرداری تهران، در سالن اجتماعات شهید احمدی روشن دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد.

دکتر”حمیدرضا خرم خورشید” در این نشست، افزود: هدف ما، فقط برگزاری کنگره نبود، بلکه کنگره برای تاثیرگذاری در جامعه برگزار شد، و کنگره بین المللی سالمندی می توانست دو اثر مهم در جامعه گذاشته باشد، ۱- بالابردن اطلاعات عمومی، اساتید و دانشجویان و ۲- حساس کردن ذهن مسئولان اجرایی، قانونگذاری و سیاستمداران است.

وی خطاب به دست اندرکاران کنگره سالمندی که در این نشست حضور داشتند، تاکید کرد: اگر هریک از این آثار را در جامعه گذاشته باشید، مطمئنا برگزاری این کنگره موفق آمیز بوده است.

وی با اشاره به اینکه دنیا روی مسایل سالمندان حساس شده و ازدیاد جمعیت سالمندان در سالهای آینده را پیش بینی کرده، افزود: براساس این پیش بینی ها، فعالیت شرکت های تولید کننده محصولات مورد نیاز سالمندان مانند داروسازی ها، رویکرد و اولویت اول در تولید را روی نیازهای سالمندان گذاشته اند که داروسازی ها نیز تولید داروهای مربوط به بیماریهای سالمندان همچون “آلزایمر” را در برنامه های خود قرار داده اند.

دکتر خرم خورشید، از برگزارکنندگان کنگره سالمندی خواست، فعالیتی که انجام شده، رها نشود و برای بررسی تاثیرگذاری آن و گسترش موضوعات و مسایل علمی در کنگره های آتی، برنامه ریزی کنند.

وی همچنین ارزیابی حاضران از برگزاری کنگره را جویا شد که یکی از اساتید دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و پرفسور کریستینا از اعضای هیات علمی دانشگاه هلند که یکی از ۱۵ میهمان خارجی شرکت کننده در این کنگره علمی بود، محتوای علمی کنگره را بسیار ارزشمند ارزیابی کرده و اجرای آن را که برای اولین بار بصورت بین المللی برگزار می شد، خوب توصیف کردند.

همچنین برخی از همکاران برگزارکننده این کنگره، پیشنهاد دادند که برای آشنایی صاحبنظران و اساتید خارج از کشور با فرهنگ تمامی نقاط کشور، کنگره سالمندی هر سال در یکی از مراکز استانها که جذابیت فرهنگی و علمی دارد، برگزار شود.

پیش از سخنان ریاست دانشگاه، دکتر”رضا فدای وطن” دبیر علمی کنگره بین المللی سالمندی، با تقدیر و تشکر از تمامی دست اندرکاران برگزاری این کنگره سه روزه، گفت: این فعالیت، کار گروهی بود که حدود ۸۳ نفر در برگزاری آن نقش داشتند و زحمات تک تک افراد در برگزاری کنگره تاثیرگذار بوده است.

دکتر فدای وطن که مدیر گروه آموزشی سالمندشناسی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز می باشد، از همکاران و اساتید گروه آموزشی سالمندشناسی که زحمت زیادی برای برگزاری این کنگره کشیدند، تشکر کرد و گفت: باعث خشنودی من است، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی که عمر زیادی نسبت به دانشگاههای علوم پزشکی کشور ندارد، بلحاظ نیروی انسانی متخصص آنقدر قوی شده است که در عرصه های مختلف علمی، خودش را بالا کشیده و می تواند پیشرو فعالیت های علمی به این وسعت باشد.

وی بااشاره به انجام مقدمات برگزاری کنگره سالمندی از سال گذشته، از ریاست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی که در هر مرحله، پشتیبانی قوی از این کنگره علمی و بین المللی داشتند، قدردانی کرد.

دبیر علمی کنگره بین المللی سالمندی همچنین از دکتر “ملیحه صبور” دبیر اجرایی کنگره سالمندی برای اینکه متحمل بار سنگین امور اجرایی و پشتیبانی این کنگره شدند، و دکتر”احمدعلی کامرانی” از پیشکسوتان طب سالمندی در ایران و معاون درمان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی که با مسئولان کنگره همفکری می کردند، تقدیر کرد.

در پایان این نشست، از تمامی دست اندرکاران برگزاری کنگره بین المللی ” بررسی مسائل سالمندی در ایران و جهان ” با اعطای تقدیرنامه و اهدای هدایایی، تشکر و قدردانی شد.

۱۴_۱۹۰۸۶غت

Untitled-2414