«یک سینی سلامتی» در فرهنگسرای موعود برگزار شد

برنامه «یک سینی سلامتی» به مناسبت هفته سالمند و خانواده به همت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان و با حضور سالمندان محله آتشگاه در فرهنگسرای موعود برگزار شد.

صدای سوت زندگی که کشیده میشود یادت میافتد که باید بگذاری و بگذری. یادت می افتد که دیگر رحل زندگی را باید ببندی و کوچ کنی به آنجا که باید بروی.

بانوان سالمندان انسان های باتجربه ای هستند که وجود آنها در همه زندگی ها نعمت و عزت است. آنهایی که اگر نباشند دلمان برایشان تنگ می شود و از تجربه های ریز و درشت آنها استفاده می کنیم.

پهلوان زاده کارشناس خانواده و سلامت در این برنامه با بیان اینکه خانواده اولین نهادی است که فرد در آن قدم می گذارد، اظهار کرد: خانواده در سعادت و شقاوت فرد و حتی جامعه تاثیر دارد.

به اعتقاد او خانواده عضوی از جامعه است و تا جامعه سعادتمند نباشد، روی سعادت را نخواهد دید. بنابراین، قوانین اسلام برای خانواده، جامع و همه جانبه است و همچنین همه انسانها باید بدانند که رشد و تعالی، سلامت جسم و جان وابسته به استواری روابط خانواده و وظیفه شناسی زن و شوهر است.

پهلوان زاده بیان کرد: در هر خانواده ای هر کس مسئولیتی دارد که انجام دادن آن به تنهایی مشکل است و برای اداره امور خانواده هر فردی باید بر پایه عقل و علم و عاطفه و اخلاق امور را به گونه ای تدبیر کند که کانون خانواده همواره گرم و با معنویت نگاه داشته شود.

او زن و مرد را استوانه های کیان خانواده و ستون های خیمه زندگی دانست و افزود: رفتار و حسن سلوک آنان الگو و سرمشق فرزندان است. در فرهنگ اسلامی، جهاد زن خوب، همسرداری و امتیاز مرد، به کار گیری حسن تدبیر در اداره امور زندگی است. اسلام بر تسهیل امر ازدواج و تحکیم بنیان خانواده و سامان بخشیدن به زندگی نسل جوان و پیشگیری از مفاسد اخلاقی و اجتماعی آنان تاکید دارد.

پهلوان زاده که با زبان خودمانی با سالمندان صحبت می کرد به آنها گفت: تا بحال دیده اید که گربه ها به یکدیگر خیانت کنند، حسودی کنند، دروغ بگویند. ما انسانها هستیم که همیشه از یکدیگر شکایت داریم و از دیگران عیبجویی می کنیم.

او همه سالمندان را به حیاط فرهنگسرای اسوه آورد و بازی های متعددی را با آنها انجام داد. به این صورت که یکی از زنان را وسط نگاه داشت و به او گفت: چشم هایت را ببند تا دیگران تو را صدا بزنند. هر صدایی که بلند تر بود تو به طرف همان صدا برو. همه زنان سالمند او را صدا زدند اما او به سراغ صدایی رهنمون شد که برایش جذاب تر و آشنا تر بود.

پهلوان زاده گفت: در زندگی هم ما انسان ها اینگونه هستیم بیشتر به طرف موضوعاتی می رویم که بیشتر دوست داریم و با آن اخت هستیم.

در یکی دیگر از بازی ها او گفت: هر کس دروغ میگوید و لجباز است از دیگران جدا شود و با این بازی به جسوری زنان اشاره کرد و افزود: در زندگی هم باید جسور باشید و دروغ نگویید.

اواسط این برنامه گروه هنری ریحانی برنامه های شاد با موضوع سلامتی برای زنان سالمند اجرا کردند که بسیار جذاب بود و مخاطبان از این برنامه راضی بودند. همچنین اجرای مسابقات شاد و مهیج برای زنان سالمند بسیار رضایت بخش بود.