مرکز نگهداری سالمندان در شهرستان سبزوار ایجاد شود

حمیدرضا پوریوسف معاون بهزیستی خراسان رضوی گفت: باید با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، مرکز نگهداری سالمندان در شهرستان سبزوار ایجاد شود.

حمیدرضا پوریوسف صبح امروز در همایش تجلیل از خیرین آسایشگاه سالمندان مادر سبزوار با اشاره به رشد ۷٫۲ درصدی رشد جمعیت سالمندان استان در سال‌های اخیر اظهار داشت: رشد جمعیت سالمندی براساس آمارهای اعلام شده در سبزوار بیش از ۱۰ درصد بوده که این مسئله یک زنگ خطر برای ما محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه هزینه نگهداری هر سالمند در ماه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است تصریح کرد: سازمان بهزیستی با توجه به منابع مالی بخشی از این اعتبارات را به مراکز نگهداری سالمندان پرداخت می‌کند که با توجه به هزینه بالای نگهداری سالمند در این مراکز بازهم نیازمند کمک‌های خیرین هستیم.

پوریوسف با بیان اینکه  در ۳۵ سال آینده روند رشد جمعیت سالمندی شهرستان سبزوار به ۲۵ درصد می‌رسد خاطرنشان کرد: در این زمینه باید زیر ساخت‌های لازم برای احداث یک مرکز نگهداری سالمندان در این شهرستان فراهم شود.

وی افزود: یکی از اقداماتی که توسط موسسه خیریه سالمندان مادر سبزوار مورد پیگیری قرار گرفته احداث دهکده بزرگ نگهداری از سالمندان  است که توانایی نگهداری تعداد زیادی سالمند را در خود دارد و می‌تواند خدمات متنوعی را به آنها ارائه کند.

پوریوسف با بیان اینکه ما برای ساخت این مرکز نیازمند کمک‌های خیرین هستیم، ادامه داد: در این زمینه سازمان بهزیستی در کنار این موسسه خیریه قرار دارد و کمک‌هایی که برای ساخت این مرکز نیاز باشد، از طریق سازمان ارائه خواهد شد.

در ادامه این مراسم مدیرعامل موسسه خیریه مرکز جامع نگهداری از سالمندان مادر سبزوار گفت: این مرکز بزرگترین و نخستین مرکز نگهداری سالمند در شرق کشور است که با کمک‌های خیرین اداره می‌شود.

مهدی ذبیح اللهی افزود: در این مرکز تعداد ۱۵۰ سالمند نگهداری می‌شوند که ۱۲۰ نفر از آنها بی سرپرست هستند.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم مرکز در ارائه خدمات به سالمندان اجرای طرح مراقب از آنان در منازل است که در این زمینه ۵۰ سالمند تحت مراقبت مرکز در منازل هستند.