اردبیل ۹۵ هزار سالمند دارد

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از ۹۵ هزار سالمند در استان اردبیل زندگی می‌کنند که به دلیل شرایط خاص فرهنگی این استان، اغلب این سالمندان در کنار خانواده‌های خود مشغول گذران عمر هستند.

علی یعقوبی صبح امروز در مراسم افتتاح دومین شعبه بنیاد فرزانگان در استان اردبیل اظهار کرد: به رغم آنکه جامعه سالمندی همچنان در کشورمان و استان اردبیل از جایگاه و مرتبت خاصی برخوردار است اما عده‌ای به دنبال ترویج فرهنگ غربی هستند تا با توسعه خانه‌های سالمندی زمینه به هم خوردن پیوند با تجربه‌ها و کم‌تجربه‌ها را در نظام خانوادگی به وجود آوردند.

وی با گرامیداشت هفته سالمندان بر تکریم و منزلت سالمندان در جامعه اشاره کرده و بر لزوم توجه به مقوله سالمندی توام یا شادمانه پیر شدن تاکید کرد و گفت: امسال براساس سیاست‌های جامعه و کاهش نرخ رشد جمعیت روبه سمت سالمندی می‌رویم که در این زمینه لازم است برنامه‌ریزی‌های اساسی و دقیق صورت پذیرد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان اردبیل افزود: استان اردبیل دارای ۹۵ هزا سالمند دارد که از این تعداد تنها ۱۶۰ نفر در مراکز سالمندان نگهداری می‌شوند.

یعقوبی بیان کرد: در راستای برنامه‌ها و اهداف سازمان بهزیستی  مجموعه‌ای تحت عنوان بنیاد فرزانگان طی سال‌های قبل در استان مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود که شعبه دوم این مجموعه به همت همین بنیاد و یاری سازمان بهزیستی و برخی از مسئولان دلسوز و متعهد نیز گشایش یافت.

وی عنوان کرد: هدف از تشکیل مجموعه فرزانگان تکریم جایگاه سالمندان و بازنشستگان، ارتقاء کیفیت سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی، فراهم نمودن زمینه تعامل عاطفی و روانی سالمندان با خانواده و جامعه، فراهم سازی زمینه‌های نشاط و شور اجتماعی و ترویج روحیه شادی و انبساط خاطر، ایجاد فضای مناسب برای حضور و مشارکت خانواده سالمندان در عرصه مراقبت، توانمندسازی و برنامه‌ریزی برای گذراندن اوقات فراغت سالمندان است.