تقویت فرهنگ احترام به سالمندان ضروری است

عباس جدیدی خدمت به سالمندان را قدرشناسی از آنان دانست و گفت: تقویت فرهنگ احترام به آنان در نسل جوان و نوجوان باید به عنوان اولویت فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری مورد توجه قرار گیرد.

عباس جدیدی در دیدن از آسایشگاه خیریه کهریزک با اشاره به اقدام خیرخواهانه در ایجاد این مرکز افزود: آسایشگاه کهریزک امروزه به نمادی از انسان دوستی و خیرخواهی تبدیل شده است.

وی گفت: به وجود آمدن این مجموعه تحولی در فرهنگ نیکوکاری و توجه به سالمندان و معلولان به وجود آورد که قابل ارزش است.

جدیدی با بیان اینکه نام کهریزک در تاریخ شهر تهران ثبت شده افزود: نیکوکاری و خیرخواهی در دین مبین اسلام سفارش بسیار شده به گونه ای که یکی از مبانی اخلاقی این دین عالم گیر بر همین پایه بنا نهاده شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: تکریم پدر، مادر و سالمندان در دین اسلام و آموزه های ائمه اطهار سفارش شده و توجه به سالمندان و معلولان باید جزو برنامه های اولویت دار مدیریت شهری باشد. \

وی جنس کار در مراکز خیریه را از جنس کارهای جهادی عنوان کرد و گفت: نباید مشکلات بر این قبیل کارها سایه افکند.

معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بیشتر هزینه های این مجموعه توسط مردم خیر تامین می شود خاطر نشان کردکه نهادها و دستگاه های دولتی و غیر دولتی باید در جهاد خدمت به سالمندان شرکت کنند.

وی با بیان اینکه اکنون آسایشگاه خیریه کهریزک بیش از یکهزار و ۷۰۰ نفر گنجایش دارد افزود: چنین مجموعه هایی نیازمند تعامل مدیریت شهری است.

جدیدی ایجاد محیط زندگی مناسب، با ارائه خدمات همه جانبه برای سلامت جسم و روح مددجویان، را از اهداف این مجموعه خیریه عنوان کرد و گفت: مدیریت شهری باید در رسیدن به این اهداف کمک کند.