طرح جمع آوری اطلاعات پزشکی سالمندان خیریه کهریزک

با همکاری مرکز تحقیقات سلامت سالمندان دانشگاه علوم پزشکی تهران ، برای اولین بار در سطح کشور ، طرح جمع آوری اطلاعات دهان و دندان سالمندان در آسایشگاه خیریه کهریزک به اجراء در آمد .

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک؛ با حضور دانشجویان بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی ارتش در آسایشگاه کهریزک  طرح جمع آوری اطلاعات دهان و دندان سالمندان به اجراء در آمد.

دکتر شروان شعاعی مسئول فنی واحد سلامت دهان و دندان آسایشگاه کهریزک در این  زمینه اظهار داشت : دانشجویان دندانپزشکی و بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی ارتش در مقاطع مختلف، جهت معاینه مددجویان و آموزش، در این مجموعه حضور یافته اند که همواره می توانند، پشتوانه مناسبی برای ارتقاء سلامت ساکنین آسایشگاه خیریه کهریزک باشند.

 وی افزود:در این دوره برآنیم تا با استفاده از توانمندی های این دانشجویان، به اهداف از پیش تعیین شده که همانا ارتقاء سلامت دهان ودندان است دست یابیم ، ضمن آنکه آنها می توانند در مدت همکاری با واحد سلامت دهان و دندان آسایشگاه به تجربیات خود در زمینه پیشگیری، درمان و توانبخشی سالمندان و معلولین بیافزایند.

شعاعی هدف از برنامه ریزی ارتقاء سلامت دهان  را اینگونه عنوان کرد : هدف اصلی از اجراء این طرح ارزیابی وضعیت سلامت دهان مددجویان بوده ، ضمن آنکه با همکاری مرکز تحقیقات سلامت  سالمندان، طرح جمع آوری اطلاعات سلامت دهان  سالمندان به اجراء گذارده می شود.

مسئول فنی واحد سلامت دهان و دندان آسایشگاه کهریزک  خاطرنشان کرد:  این طرح که برای اولین بار در سطح کشور اجراء خواهد شد حاوی نکات کلیدی و مهمی است که در سنجش وضعیت و در نهایت ارتقاء سطح سلامت دهان سالمندان تأثیرات مطلوبی به جای خواهد گذاشت.

شعاعی اظهار امیدواری کرد با حضور پررنگ تردندانپزشکان و کارشناسان بهداشتی در مجموعه ، بتوان اقدامات موثر و چشمگیرتری را در آینده نزدیک برای ساکنین آسایشگاه کهریزک به انجام رساند.

گفتنی است: واحد سلامت دهان و دندان آسایشگاه با حضور دندانپزشکان عمومی و متخصص و کارشناسان بهداشتی که جملگی به صورت افتخاری در این مجموعه حضور می یابند، فعالیت می کند که نقش مهم و تأثیرگذاری در زندگی بخشی به سالمندان ، معلولین و بیماران مبتلا به ام اس ساکن در آسایشگاه خیریه کهریزک ایفاء می نماید.