اجرای طرح شناسایی سالمندان مبتلا به آلزایمر

فرید براتی سده رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور از اجرای طرح شناسایی سالمندان مبتلا به آلزایمر خبر داد.

فرید براتی سده رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور از اجرای طرح شناسایی سالمندان مبتلا به آلزایمر خبر داد.

فرید براتی سده در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به برنامه هایی که برای سالمندان اجرا می شود، گفت: یکی از برنامه هایی که در دستور کار قرار دارد، اجرای طرح غربالگری آلزایمر است که قرار است این طرح به صورت آزمایشی در تهران اجرا شود.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور درباره جزئیات این طرح گفت: در طرح شناسایی سالمندانی که مبتلا به آلزایمر هستند نهاد نیروی انتظامی نیز همکاری می کند و چنانچه سالمندی مفقود شود از این طریق می توان سریع تر شناسایی شده و به خانواده بازگردانده شود.

تشکیل کارگروه پیشگیری از آلزایمر

وی خاطرنشان کرد: در سازمان بهزیستی کارگروه تخصصی به منظور پیشگیری از آلزایمر تشکیل شده است.

براتی سده با اشاره به رشد جمعیت سالمند در کشور نسبت به سال های گذشته افزود: طبق مطالعاتی که ما داریم چنانچه جمعیت سالمند بالای ۶۰ سال در کشور به ۱۲ درصد برسد، کشور با بحران سالمندی روبرو می شود و برای جلوگیری از این بحران باید از همین حالا برنامه ریزی جدی انجام داد.

وی در ادامه به ضرورت خدمات رسانی به سالمندان در طی سال های آینده اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه جمعیت سالمند در کشور رو به افزایش است، طبیعی است که در سال های آینده ما به خدمات رسانی به این افراد نیازمند هستیم و از همین حالا باید به فکر زیرساخت های این مساله باشیم که امیدواریم با تصویب سند سالمندی برنامه های این حوزه با همکاری ارگان های مشترک عملیاتی شود.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور با بیان اینکه هم اکنون ۶ میلیون سالمند در کشور زندکی می کنند، گفت: ما برای حمایت از سالمندان نیازمند اقدامات و بسته های حمایتی در قالب بیمه و مراقب های این دوره هستیم.