مسائل سالمندان اولویت ویژه کارگروه فرهنگی باشد

فرج‌الله خبیر در حاشیه نشست کارگروه فرهنگی استان افزود: قرار شد سندی در سطح استان تهیه و به چگونگی برنامه‌ریزی در امور سالمندان بپردازد.

فرج‌الله خبیر در حاشیه نشست کارگروه فرهنگی استان افزود: قرار شد سندی در سطح استان تهیه و به چگونگی برنامه‌ریزی در امور سالمندان بپردازد.

فرج‌الله خبیر در ادامه از تمایل بخش خصوصی برای ساخت امکانات رفاهی برای سالمندان خبرداد و گفت: از جلسات آینده طرح‌های مشخص برای رسیدگی به امور سالمندان در دستور کار کارگروه فرهنگی اجتماعی استان قرار خواهد گرفت.

وی از تدوین و اجرای “هفته فرهنگی” در سال آینده خبرداد و اظهارداشت: اگر تا پایان سال جاری بررسی و تدوین این طرح به پایان برسد در سال آینده در قالب برنامه‌های ویژه فرهنگی اجرایی خواهد شد. اجرای چنین برنامه‌هایی می‌تواند یک تحرک فرهنگی در حوزه‌های مختلف فرهنگی در سطح شهرستان‌ها ایجاد کند. برای اجرای چنین برنامه‌ای باید هفته‌ها کار شود، این مسٸله منجر به تشدید فعالیت‌های فرهنگی در سطح شهرستان می‌شود.

IMG13534940

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار در خصوص طرح پژوهشی سازمان ورزش و جوانان نیز گفت: این طرح پژوهشی به پیامدهای ناشی از بیکاری جوانان بر جامعه می‌پردازد. به صورت نمونه در سطح چند شهرستان انجام شد که پیامدهای منفی بیکاری را مورد بررسی قرار داد. براساس شاخص‌های علمی، خروجی این پژوهش به سازمان‌ها و ادارات ارسال می‌شود که بتواند برنامه‌ریزی‌های ادارات و سازمان‌ها برای اشتغال جوانان را تحت شعاع قرار دهد.

خبیر در ادامه مصاحبه در خصوص اینکه “آیا ابلاغی از وزیر کشور در مورد انتخابات آمده است”، یادآور شد: بخش‌نامه‌ای از وزیر کشور ابلاغ شده که مسٸولینی که در وزارت کشور هستند، چون مجری انتخابات محسوب می‌شوند برای اینکه شائبه‌ای در دخالت در انتخابات مطرح نشود، تا یک اسفندماه مهلت دارند استعفا دهند، در غیر این صورت استعفای آن‌ها پذیرفته نخواهد شد.