مراکز شبانه روزی نگهداری سالمندان در سال های پس از انقلاب گسترش یافت

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به دستاوردهای سازمان بهزیستی پس از انقلاب، از توسعه و گسترش مراکز شبانه روزی نگهداری سالمندان و برنامه غربالگری بینایی و شنوایی نوزادان و کودکان در سال های اخیر خبر داد.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به دستاوردهای سازمان بهزیستی پس از انقلاب، از توسعه و گسترش مراکز شبانه روزی نگهداری سالمندان و برنامه غربالگری بینایی و شنوایی نوزادان و کودکان در سال های اخیر خبر داد.

به گزارش ایمنا، سعید صادقی به مناسبت آغاز دهه فجر، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) در تمام مناطق روستایی، اجرای برنامه طبقه بندی عملکرد- ناتوانی و سلامت (ICF) برای تعیین نوع و شدت معلولیت و نیز راه اندازی و تاسیس مراکز آموزش توانبخشی ویژه معلولان ذهنی از دستاوردهای سازمان بهزیستی پس از انقلاب است.

وی تصریح کرد: توسعه و گسترش مراکز شبانه روزی نگهداری سالمندان و افراد کم توان ذهنی و اعصاب و روان و همچنین ایجاد مراکز مشاوره ‍‍‍ژ‍نتیک پزشکی به منظور جلوگیری از تولد کودکان معلول و مبتلا به بیماری های وراثتی از اقدامات صورت گرفته در مدت سال های بعد از انقلاب بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در سال های اخیر، برنامه های فرهنگی و تئاتر ویژه معلولان در سطح کشور و برنامه غربالگری بینایی و شنوایی نوزادان و کودکان به منظور پیشگیری از بینایی و ناشنوایی و همچنین برنامه های آگاه سازی مردم از علل معلولیت و آسیب های اجتماعی در جهت پیشگیری از ایجاد معلولیت و آسیب های اجتماعی اجرا شده است.

81346372-6008832

صادقی افزود: با اجرای طرح بیمه زنان سرپرست خانوار شهری از طریق سازمان تامین اجتماعی و زنان روستایی از طریق بیمه روستایی و عشایر و همچنین درجه بندی و رتبه بندی مهدهای کودک و راه اندازی شبکه الکترونیک مهدهای کودک، گام های مهمی در جهت اهداف موجود برداشته است.

وی با اشاره به اینکه برنامه های پیشگیری از اعتیاد با رویکرد پیشگیری اجتماع محور به منظور دخیل کردن مردم در کاهش اعتیاد، قابل اجرا است، اذعان داشت: به منظور راهنمایی افرادی که نیاز به مشاوره دارند، خط تلفن ۱۴۸۰ راه اندازی شده است تا پاسخگوی نیاز مراجعان باشد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان اظهار کرد: اجرای برنامه توانمند سازی مردم برای مقابله با بلایای طبیعی و همچنین گسترش و توسعه برنامه های مداخله روانی و اجتماعی را می توان به عنوان اقدامات بعد از انقلاب نام برد.