معلولان و سالمندان نیاز به توجه و حمایت دارند

یحیوی فرماندار هریس در جلسه کمیته مناسب سازی محیط و تشکیل شورای سالمندان گفت: معلولان و سالمندان نیاز به توجه و حمایت دارند.

یحیوی فرماندار هریس در جلسه کمیته مناسب سازی محیط و تشکیل شورای سالمندان گفت: معلولان و سالمندان نیاز به توجه و حمایت دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از هریس پویا، جلسه مناسب سازی محیط وتشکیل شورای سالمندان هریس با حضور مسئولین دستگاههای اجرایی در محل اتاق جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای جلسه آیین نامه تشکیل شورای سالمندان توسط محمودی بخشدار بخش مرکزی قرائت شد سپس یحیوی فرماندار هریس با تاکید بر اینکه آیین نامه شورای سالمندان  به اعضاء ارسال شود گفت:مراقبت از سالمندان و رسیدگی به وضعیت آنان از نکات ضروری جامعه ما است و نیازمند کار بیشتر در این زمینه است.

فرماندار هریس اضافه کرد: براساس آیین نامه کلیه دستگاه های دولتی براساس قانون مکلفند خدمات ارائه دهند منتهی بخشی از دستگاه ها مثل بهزیستی ،شهرداری، فرهنگ و ارشاد،کمیته امداد ,تربیت بدنی و جوانان،بهداشت و درمان،آموزش و پرورش،تامین اجتماعی,اداره صنعت و معدن با توجه به فعالیت های تخصصی خود سازمان خدامات ویژه ای را باید ارائه دهند.

167027

یحیوی ضمن تاکید بر اینکه تکریم سالمندان نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است بیان داشت:  در جلسه بعدی که دو هفته بعد تشکیل خواهد شد هر یک از دستگاه های اداری برنامه های خود را باید ارائه دهند  و  در این زمینه تعلل قابل قبول نیست.

فرماندار هریس گفت: اکیپی برای نظارت بر اقدامات و مشکلات مناسب‌سازی در ادارات این شهرستان تشکیل شود و این اکیپ  وظایفی و اقدامات مناسب‌سازی که برای هر اداره مشخص شده پیگیری کرده و مشخص کند که کدام دستگاه به وظایف خود عمل کرده و کدامیک نیز کوتاهی کرده است.

در ادامه این جلسه سعادتی فرد رئیس اداره بهزیستی هریس با ارائه گزارش عملکرد وگزارشی از آمار معلولان در شهرستان داد و گفت: در شهرستان هریس ۵۱۸ معلول در شهرستان وجود دارد و این اداره برای تسهیل در تردد معلولان رمپ درب اکترونیکی و آسانسور راه اندازی کرده است.

درپایان جلسه علی اصغر زاده رئیس آموزش و پرورش شهرستان هریس از معرفی چهره ماندگار این شهرستان خبر داد و گفت: چهره ماندگار این شهرستان بزودی طی آیینی معرفی می شود.