هدیه لبخند به سالمندان سنندجی

برای لحظاتی هر چند کوتاه هم که شده برگزاری مراسم و برنامه ای دو ساعته لبخند را به لب سالمندان سنندجی هدیه کرد و آنها هم بعد از روزهای طولانی لحظاتی شاد را تجربه کردند.

برای لحظاتی هر چند کوتاه هم که شده برگزاری مراسم و برنامه ای دو ساعته لبخند را به لب سالمندان سنندجی هدیه کرد و آنها هم بعد از روزهای طولانی لحظاتی شاد را تجربه کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه پنجشنبه و همراه با بارش بارانی زمستانی و در هوای نیمه سرد سرای سالمندان سنندج میزبان جمعی از مدیران استان، اقشار مختلف مردم و خیرین بود.

جمع شدن مدیران و مردم در سرای سالمندان سنندج به بهانه افتتاح ساختمان جدید این سرا بود ولی برگزاری برنامه های مولودی خوانی، اجرای موسیقی و نمایش طنز در کنار هنرنمایی خود سالمندان، باعث شد تا برای لحظاتی پدران و مادران حاضر در این محل غم دوری خانواده و فرزندان خود را فراموش کنند.

سرای سالمندان سنندج که به گفته مدیر کل بهزیستی استان کردستان نزدیک به ۶۰ نفر ساکن دارد، روز گذشته و بعد از سالهای وضعیت نامناسب صاحب ساختمانی جدید شد تا ساکنان در این مکان از این پس زندگی راحت تری داشته باشند.

مراسم با حضور استاندار کردستان، دو معاون وی، چندین مدیر کل اداره و سازمان دولتی در کنار اقشار مختلف مردم برگزار شد و در ادامه شماری از هنرمندان این استان نیز در بخش های موسیقی، مولودی خوانی و نمایش با جمعیت همراه شدند و سالمندان را به شادی فراخواندند.

مراسم با بازدید استاندار کردستان و هیئت همراه از بخش های مختلف سرای سالمندان به ویژه ساختمان جدید آغاز شد و در ادامه جمعیت شرکت کننده با سالمندان سنندجی همراه شده و سر یک میز شام خوردند.

755087

با آغاز مراسم رسمی ردیف های سوم و چهار سالن آمفی تئاتر سرا به سالمندان اختصاص پیدا کرد و بعد از سخنرانی مدیر سرای سالمندان سنندج، مشاور استاندار کردستان و خود استاندار، نوبت به برگزاری برنامه های شاد و مفرح رسید که این بخش از برنامه ها با استقبال قابل توجه حاضرین در سالن به ویژه سالمندان مواجه شد.

مولودی خوانی از سوی گروه مولودی خوانی ناله دف و سپس اجرای زنده موسیقی از سوی هنرمند کردستانی کمال قادری از بخش های متنوع این مراسم بود.

اجرای موسیقی کردی از سوی کمال قادری در حالی آغاز شد که یکی از سالمندان حاضر در این مراسم با حضور بر روی سن به اجرای رقص کردی پرداخت که این کار او با تشویق مستمر حاضرین در سالن مواجه شد.

اجرای نمایش طنز از سوی هنرمندان سنندجی بخش دیگری از این برنامه بود که این گروه نیز موضوع نمایش خود را به سالمندان اختصاص داده بود.

در لابلای برگزاری برنامه های متنوع مراسم پنج شنبه شب در سرای سالمندان سنندج، جمعی از خیرین نیز کمک های خود را به مجری برنامه اعلام می کردند که از آن جمله می توان به کمک خیر بانه ای اشاره کرد که وی سهم الارث خود را به سرای سالمندان سنندج هدیه کرد.

مدیر چاپ معلم سنندج تمامی هزینه های چاپ و طراحی بنر و سایر اقلام تبلیغاتی سرای سالمندان سنندج را برای مدت زمان یک سال برعهده گرفت و فردی دیگر نیز پنج میلیون تومان به سرای سالمندان سنندج هدیه کرد.

استاندار کردستان ۱۲ دستگاه تلویزیون، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان ۱۰ تخت، مدیر کل امور اتباع سفر یک هفته ای تفریحی سالمندان را بر عهده گرفتند و سپس نوبت به هنرنمایی خود سالمندان رسید.

مراسم به پایان رسید و مجری از همه تقدیر کرد، حاضران در مراسم از مدیر و مسئول گرفته تا خیر و سایر اقشار راهی خانه شدند ولی سالمندان به همراه شماری از پرسنل سرای سالمندان راهی اتاق های نو و تازه شدند تا زندگی را در این محل ادامه دهند.

بیشتر پدران و مادران حاضر در سرای سالمندان سنندج دارای فرزند هستند ولی روزگار به گونه ای رقم خورده که سالهای آخر زندگی خود را در این مکان بگذرانند و به همین دلیل در صحبتهای خود تنها نکته ای که همواره بر سر زبانشان بود چشم انتظاری برای حضور فرزندان و دیدن دوباره آنها بود.