۲۵ درصد سالمندان بیمه ندارند

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان از افزایش مراکز روزانه نگهداری سالمندان در استان های مختلف کشور خبر داد و گفت: هم اکنون ۲۵ درصد سالمندان تحت پوشش هیچ نوع بیمه ای نیستند. [divider] حسین نحوی نژاد با بیان این مطلب افزود: برای حفظ کرامت سالمندان در درون خانواده ها برنامه ریزی های لازم جهت راه […]

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان از افزایش مراکز روزانه نگهداری سالمندان در استان های مختلف کشور خبر داد و گفت: هم اکنون ۲۵ درصد سالمندان تحت پوشش هیچ نوع بیمه ای نیستند.

[divider]

حسین نحوی نژاد با بیان این مطلب افزود: برای حفظ کرامت سالمندان در درون خانواده ها برنامه ریزی های لازم جهت راه اندازی مراکز روانه در سراسر کشور انجام داده ایم بطوری که دیگر نیازی نباشد این افراد شبانه روز در خارج از خانه باشند .

وی گفت: براساس آمارهای بدست آمده هم اکنون ۹۰ درصد سالمندان در درون خانواده زندگی می کنند و فقط ۱۰ درصد آنان تنها زندگی می کنند که از این تعداد نیز ۱۷ هزار نفر در مراکز شبانه روزی تحت پوشش سازمان و همچنین مراکز غیر دولتی نگهداری می شوند.همچنین ۳۷ درصد از سالمندان دارای اختلالات روانی مانند افسردگی و اضطراب هستند.

نحوی نژاد با اشاره به این که هم اکنون ۶ میلیون سالمند در کشور وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به وظایف سازمان ها و حیطه فعالیت نهادها ، بیش از یک میلیون نفر از سالمندان تحت پوشش کمیته امداد و حدود ۲۰۰ نیز تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند.

به گفته وی ، سالمندان مشکلات معیشتی زیادی نیز دارند بطوری که حدود ۲۰ درصد آنان زیر خط فقر هستند که باید در جهت بهبود تغذیه آنان از سوی سازمان های ذیربط اقدامات اساسی انجام شود که البته بهزیستی در سال جاری در این خصوص برنامه هایی در دستور کار دارد. (مهر)