تحقق عدالت اجتماعی سالمندان ضرورتی که مغفول مانده

مطابق با آمارهای رسمی ۷ درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند که توجه به این امر ضرورت تحقق مبانی عدالت اجتماعی را در خصوص آن ها ایجاب می کنند. [divider] به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران بدون شک زندگی در یک جامعه سالم  و به دور از تنش و آسیب های اجتماعی  مستلزم توجه […]

مطابق با آمارهای رسمی ۷ درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند که توجه به این امر ضرورت تحقق مبانی عدالت اجتماعی را در خصوص آن ها ایجاب می کنند.

[divider]

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران بدون شک زندگی در یک جامعه سالم  و به دور از تنش و آسیب های اجتماعی  مستلزم توجه به تمامی اقشار جامعه و مطالبات اجتماعی آن ها است.

 این گزارش می افزاید: توجه به این امر ما را به این نتیجه می رساند که بسیاری از خدماتی که در سطوح مختلف آموزشی، بهداشتی، علمی و فرهنگی به افراد ارائه می شود متناسب با نیازهای واقعی این گروه ها نبوده  تامین کننده خواسته های آن ها نیست.

 براساس این گزارش: سالمندان که ۷ درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده اند از جمله این اقشار  هستند که با نگاهی واقع بینانه نسبت به وضعیت زندگی و نوع ارتباطات به خوبی متوجه ضرورت تحقق مبانی عدالت اجتماعی  در خصوص آن ها می شویم.

 این گزارش حاکیست: سالمندان همانند سایر آحاد جامعه نیازمند رسیدگی هستند چرا که انسان تا آخرین لحظات حیات خود خواهان کمال و رشد در تمامی عرصه های اجتماعی است.

 حال این سوال مطرح می شود که مسئولان در این خصوص تا چه میزانی حساس بوده و آیا ساز و کار های مشخصی برای بررسی خلاهای موجود در  ارائه خدمات  و چالش های موجود در ارتقاء کیفیت زندگی سالمندان در جامعه اند ؟

 گزارش از محبوبه محمدی راد