بهره‌مندی ۴۶ درصد سالمندان کردستان از خدمات کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان گفت: ۴۶ درصد سالمندان این استان از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند. قنبر موسی‌نژاد ظهر امروز در نخستین جشنواره کمیته امداد امام خمینی کردستان و رسانه و دومین جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌های این استان که به صورت مشترک برگزار شد، گفت: هنر اصحاب رسانه ایثارگری آنها است. وی […]

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان گفت: ۴۶ درصد سالمندان این استان از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند.

قنبر موسی‌نژاد ظهر امروز در نخستین جشنواره کمیته امداد امام خمینی کردستان و رسانه و دومین جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌های این استان که به صورت مشترک برگزار شد، گفت: هنر اصحاب رسانه ایثارگری آنها است.

وی حضور مردم در برنامه‌های کمیته امداد چون جشن نیکوکاری را برگ زرینی در تاریخ افتخارات این نهاد دانست و گفت: در اجرای برنامه‌ها از وجود اصحاب رسانه نیز استفاده کرده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کردستان تصریح کرد: اهالی خبر بدون منت به محرومان جامعه خدمت کرده و در این راستا از ما به عنوان متولیان امر جلوتر هستند.

موسی‌نژاد زکات حرفه خبرنگاری را اطلاع‌رسانی مناسب و حضور در برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: جشنواره کمیته امداد امام خمینی برای بار نخست و به منظور قدردانی از اصحاب رسانه که به صورت تخصصی کار می‌کنند تدارک دیده شد.

وی با تأکید بر جایگاه قابل احترام خبرنگاران، خواستار تداوم این همراهی از سوی اصحاب رسانه شد تا زمینه کاهش محرومیت و رفع فقر در جامعه فراهم شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کردستان وجود فقر و اختلاف طبقاتی در جامعه را شکافی عنوان کرد که اغنیا به وجود آورده‌اند و برخی متمکنین به وظایف شرعی خود عمل نمی‌کنند.

موسی‌نژاد یکی از اهداف جشنواره کمیته امداد امام خمینی کردستان و رسانه را بسط و گسترش تعامل هدفمند این نهاد با رسانه‌ها عنوان کرد و گفت: خبرنگاران با اطلاع‌رسانی صحیح به پیشبرد برنامه‌های ما کمک می‌کنند.

وی افزایش سهم رسانه‌ها در ارتقای سطح معیشتی خانواده‌ها را مهم ارزیابی کرد و گفت: با کمک رسانه‌ها می‌توان بستر خدمتگزاری بهتر را در جامعه مهیا کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کردستان نقش رسانه را در پیشبرد اطلاع‌رسانی و اعتمادسازی برجسته دانست و گفت: در دنیای امروز بدون رسانه پویایی سازمان‌ها مقدور نیست.

موسی‌نژاد تقویت بستر مشارکت‌های مردمی را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان کرد و گفت: ترویج سنت‌های حسنه الهی از وظایف ذاتی نهاد کمیته امداد است.

وی با اشاره به وجود ۳۷ سرفصل کاری در کمیته امداد اظهار کرد: در حوزه‌های تحصیلی، فرهنگی و مسکن و سایر بخش‌ها خدمات متنوعی را انجام داده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کردستان طرح اکرام ایتام را یک طرح ملی اعلام کرد و افزود: این طرح می‌تواند به کشورهای دیگر صادر و زمینه حمایت معنوی خیرین از ایتام را به وجود آورد.

موسی‌نژاد با اشاره به بهره‌مندی یک هزار و ۸۰۰ دانشجوی کردستانی از خدمات کمیته امداد تصریح کرد: ۴۶ درصد سالمندان استان از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند.

وی توسعه فرهنگ زکات و کمک به حفظ شخصیت مددجویان را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان و ابراز امیدواری کرد با ادامه برگزاری چنین جشنواره‌هایی زمینه معرفی هرچه بیشتر فعالیت‌های کمیته امداد فراهم شود.