بازدیدکارکنان سازمان صنعت،معدن استان ازخانه سالمندان همدان

ریاست و کارکنان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان روز چهارشنبه برای عیادت از سالمندان به خانه سالمندان یاس سفید مراجعه کرده و کمک های خود را به این محل اهدا کردند. به گزارش ایرنا کارکنان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در بازدید از مرکز نگهداری از سالمندان یاس سفید همدان که […]

ریاست و کارکنان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان روز چهارشنبه برای عیادت از سالمندان به خانه سالمندان یاس سفید مراجعه کرده و کمک های خود را به این محل اهدا کردند.

به گزارش ایرنا کارکنان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در بازدید از مرکز نگهداری از سالمندان یاس سفید همدان که زیر نظر سازمان بهزیستی فعالیت می کند، تعهد کردند که هر ماه مبلغی از حقوق آن ها کاسته و به نفع سالمندان به حساب بهزیستی واریز شود.

معاون هماهنگی موسسات غیر دولتی، مشارکت های مردمی و اشتغال اداره کل بهزیستی استان همدان در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تأکید بر اهمیت کمک های مردمی در اداره این مراکز، اظهار داشت: خانه سالمندان یاس سفید با ظرفیت اسمی ۱۲۰ نفر ایجاد شده است و در حال حاضر به ۸۵ سالمند مرد و زن خدمات ارایه می دهد.

ˈمحمد تقی بهرامیˈ ادامه داد: هزینه نگهداری هر سالمند با توجه به تعرفه های تأیین شده پنج میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است که دو میلیون و ۳۵۰ هزار ریال آن توسط دولت به عنوان یارانه تأمین می شود.

وی درباره کمک های مردمی نیز گفت: بیشتر کمک های مردمی شامل مواد غذایی و پوشاک است و بخشی از آن را نیز کمک های نقدی تشکیل می دهد.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی همدان تأکید کرد: مسوولان و فعالان بخش خصوصی بسیاری وجود دارند که به کمک این مرکز می شتابند و تا کنون خدمات ارزنده ای همچون آسفال کردن جاده دسترسی، محوطه مرکز و لوله کشی آب انجام داده اند و جا دارد از مدیر کل راه و شهرسازی استان، مدیر کل سابق آبفا و فعلی آب منطقه ای، فرماندار همدان و از رییس اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی تقدیر و تشکر کرد.

بهرامی تصریح کرد: در اینجا از بازدید کنندگان انتظار نداریم که تنها کمک مالی ارایه دهند بلکه همین حضور و عیادت به سالمندان و توجه به کارکنان این مرکز که عاشقانه و با کمترین حقوق دریافتی فعالیت می کنند، بسیار ارزرشمند است.

وی با تأکید بر این که مراکز نگهداری بهزیستی نیازمند حمایت های مالی و معنوی مردم هستند ، گفت: جمعیت کشور ایران روز به روز در حال پیر شدن است و این اتفاق اهمیت مراکز نگهداری از سالمندان را بیش از پیش روشن می سازد.