۳۰ درصد سالمندان رها شده هستند

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان از وجود ۶ میلیون نفر سالمند در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد، ۱۸ هزار سالمند در مراکز شبانه‌روزی هستند. [divider] به گزارش خبرگزاری پانا،حسین نحوی‌نژاد با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد سالمندان با خانواده‌های خود زندگی زندگی‌ می کنند، اظهار کرد: از تعداد ۶ میلیون […]

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان از وجود ۶ میلیون نفر سالمند در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد، ۱۸ هزار سالمند در مراکز شبانه‌روزی هستند.

[divider]

به گزارش خبرگزاری پانا،حسین نحوی‌نژاد با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد سالمندان با خانواده‌های خود زندگی زندگی‌ می کنند، اظهار کرد: از تعداد ۶ میلیون نفر سالمند در کشور، ۱۸ هزار نفر در خانه‌های شبانه‌روزی زیرپوشش بهزیستی کشور زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه تنها حدود ۳۰ درصد سالمندان رها شده هستند، اذعان کرد: هر روز ابعاد خانواده‌ها کوچک‌تر می‌شود و فرزندان ما نسل اینترنت و انفجار اطلاعات هستند و همین مسئله موجب بروز مشکل در بین نسل امروز و دیروز می‌شود.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی از فعالیت ۲۳۰ مرکز با فعالیت توانبخشی شبانه‌روزی سالمندی در کشور خبر داد و یادآور شد: ۱۰۰ مرکز روزانه خدمات در منزل برای سالمندان در کشور فعال شده است.

وی ۸٫۲ درصد جمعیت کشور را سالمند نامید و تصریح کرد: راه‌اندازی پورتال سالمندی از جمله اقدام‌هایی است که در فضای مجازی ایجاد کردیم تا سالمندان در هر جای کشور اطلاعات و اخبار را در رابطه با خودشان داشته باشند.

نحوی‌نژاد، اجرای طرح تکریم ارباب رجوع در دستگاه‌های دولتی را از دیگر اقدام‌ها برشمرد و یادآور شد: این طرح برای آرامش خاطر سالمندان اجرا می‌شود.

وی سبک زندگی سالمندان را مهم خواند و متذکر شد: نقشی که بتواند ارتباط عاطفی دوطرفه را ایجاد کند در خانواده‌ سالمندان مهم است.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور با بیان اینکه مدیریت عاطفی باید در افراد افزایش یابد، خاطرنشان کرد: گاهی پدر بزرگ‌ و مادربزرگ‌ها بیشتر از پدر و مادر محرم نوه‌ها هستند.

وی شورای ملی سالمندان را دارای سابقه قدیمی خواند و متذکر شد: در این شورا طبق مصوبه هیئت وزیران چند سازمان گرد هم می‌آیند و چند کار ریشه‌ای را انجام می‌دهند تا نیازهای سالمندان را احصا کنیم.