۳۰ درصد سالمندان کشور تحت پوشش بیمه تکمیلی

رییس شورای ملی سالمندان ایران گفت: علارغم اینکه ۲۷ درصد هزینه سلامت کشور صرف سالمندان می شود تنها ۳۰ درصد از این قشر تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند به گزارش سرویس خبر پانا، حسین نحوی نژاد در شورای ساماندهی سالمندان استان زنجان با اشاره به اینکه از جمعیت شش و نیم میلیون نفری کشور سالمند می […]

رییس شورای ملی سالمندان ایران گفت: علارغم اینکه ۲۷ درصد هزینه سلامت کشور صرف سالمندان می شود تنها ۳۰ درصد از این قشر تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند به گزارش سرویس خبر پانا، حسین نحوی نژاد در شورای ساماندهی سالمندان استان زنجان با اشاره به اینکه از جمعیت شش و نیم میلیون نفری کشور سالمند می باشند، افزود: با ادامه روند کنونی میزان جمعیت سالمند کشور تا سال ۲۰۵۰ به ۲۵ میلیون نفر افزایش پیدا می کند

وی اظهار کرد: هم اکنون جمعیت سالمند کشور در مقایسه با کشورهای منطقه کم بوده اما با ادامه شرایط فعلی تا سال ۲۰۵۰ از هر چهار ایرانی یک نفر سالمند خواهد بود.

رییس شورای ملی سالمندان ایران گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۰،تعداد ۵/۲۲ درصد از جمعیت سالمند کشور تحت پوشش نهادهای حمایتی بوده که این امر در استان زنجان ۱۴ درصد است.

نحوی نژاد ادامه داد: به هنگام تدوین برنامه های توسعه ای کلان کشور توجه به مقوله سالمندی ضروری بوده و باید مشکلات آموزشی، بهداشتی و تغذیه ای این قشر از جامعه در نظر گرفته شود.

وی بر لزوم فرهنگ سازی برای حل مشکلات سالمندان درجامعه تاکید و ابراز کرد: آموزش و ارتقاء سطح آگاهی ۸۰ درصد از مشکلات جامعه سالمند کشور را حل نموده و نیازی به هزینه کرد اعتبارات نیست.

رییس شورای ملی سالمندان ایران گفت: بیش از ۹۰ درصد سالمندان کشور با خانواده زندگی می کنند که از این میزان ۹/۵۸ را مردان سالمند و ۹/۷۲ درصد زنان سالمند نیز در منازل ملکی زندگی می کنند.

نحوی نژاد باورهای غلط، کمبود قوانین پشتیبان حقوق سالمندان و ضمانت های اجرایی و عدم استفاده کافی از ظرفیت های شورای ملی سلامت را از مهمترین چالش های پیش روی سالمندان در کشور ذکر کرد