احداث دومین هتل آپارتمان سالمندان کشور در هیدج

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: دومین هتل آپارتمان سالمندان کشور در شهر هیدج احداث می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای ساماندهی سالمندان مرتضی مکاریان اظهار داشت: ۲۳٫۵ درصد از سالمندان کشور زیر پوشش نهادهای حمایتی هستند. مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی […]

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: دومین هتل آپارتمان سالمندان کشور در شهر هیدج احداث می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای ساماندهی سالمندان مرتضی مکاریان اظهار داشت: ۲۳٫۵ درصد از سالمندان کشور زیر پوشش نهادهای حمایتی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی برنامه حمایتی برای سالمندان دارد، تصریح کرد: تعداد ۲ هزار سالمند معلول در استان زنجان وجود دارد که به حمایت بیشتری از سوی بهزیستی نیاز دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه ۱۵۰ سالمند در مراکز شبانه‌روزی استان زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: این تعداد سالمند در دو مرکز زیر پوشش بهزیستی حضور دارند.

وی با اشاره به وجود دو مرکز توانبخشی روزانه در استان زنجان اعلام کرد: ۸۴ سالمند در این مراکز از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از حمایت ۵۰ سالمند توسط بهزیستی در منزل یاد کرد و بیان داشت: ۴۸ سالمند نیز در منازل خود از خدمات مراقبتی بهزیستی بهره‌ می‌گیرند.

مکاریان با اشاره به اینکه دو شهر در استان زنجان به عنوان شهر دوستدار سالمند انتخاب شده است، تاکید کرد: سلطانیه به عنوان شهر پایلوت مناسب‌سازی شهر برای سالمندان انتخاب شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه قرار است دومین هتل آپارتمان کشور در هیدج احداث شود، اذعان داشت: هماهنگی‌های اولیه با شورای شهر و شهردار برای احداث این آپارتمان انجام شده است