وجود بیش از ۸ هزار سالمند در زنجان

مدیرکل بهزیستی زنجان گفت: در حال حاضر ۸۶ هزار و ۱۰۰ سالمند در زنجان وجود دارد. به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، مرتضی مکاریان امروز در نخستین جلسه شورای ملی  ساماندهی سالمندان اظهار کرد: شهرستان سلطانیه و شهر هیدج در استان زنجان به عنوان دوستدار سالمند انتخاب شد. وی افزود: شهر سلطانیه به عنوان شهر […]

مدیرکل بهزیستی زنجان گفت: در حال حاضر ۸۶ هزار و ۱۰۰ سالمند در زنجان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، مرتضی مکاریان امروز در نخستین جلسه شورای ملی  ساماندهی سالمندان اظهار کرد: شهرستان سلطانیه و شهر هیدج در استان زنجان به عنوان دوستدار سالمند انتخاب شد.

وی افزود: شهر سلطانیه به عنوان شهر پایلوت مناسب سازی و دوستدار سالمند تعیین شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده بین بهزیستی، شورای شهر و شهرداری هیدج دومین هتل آپارتمان مناسب سازی شده کشور در شهر هیدج ساخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نسبت سالمندان ایران به کل جمعیت ۶۰ سال به بالا برابر با ۸٫۲ است، بیان کرد: در حال حاضر ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر سالمند در ایران وجود دارد که همین آمار در استان زنجان نشان از وجود ۸۶ هزار و ۱۰۰ سالمند در این استان است.

مکاریان خاطر نشان کرد: تلاش برای رفع حل مشکلات سالمندان، ایجاد فرصت‌های تفریحی و مشاوره‌های روانی برای سالمندان از طرح‌هایی است که در شورای ملی سالمندان در دستور کار قرار گرفته است.

وی به آمار سال ۹۰ اشاره کرد و گفت: طبق این آمار ۲۲٫۵ درصد از سالمندان کشور زیر پوشش نهاد‌های حمایتی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: همین آمار در استان زنجان نشان از حمایت ۱۴ درصدی نهادهای حمایتی از سالمندان است.