اجرا برنامه اجتماع محور پیشگیری از آسیبهای سالمندی

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: برنامه اجتماع محور پیشگیری از آسیب های سالمندی در مشهد اجرا می شود. دکتر حمید رضا پوریوسف در حاشیه دومین روز از کارگاه آموزشی پیشگیری از معلولیت های سالمندان افزود:در این زمینه با شهرداری مشهد به منظور رسیدگی به امور سالمندان تفاهمنامه ای به امضا رسیده است […]

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: برنامه اجتماع محور پیشگیری از آسیب های سالمندی در مشهد اجرا می شود.

دکتر حمید رضا پوریوسف در حاشیه دومین روز از کارگاه آموزشی پیشگیری از معلولیت های سالمندان افزود:در این زمینه با شهرداری مشهد به منظور رسیدگی به امور سالمندان تفاهمنامه ای به امضا رسیده است که در قالب آن شوراهای اجتماعی محلات در این زمینه فعال می شوند.

وی اظهارداشت:با توجه به ظرفیت این نهادهای مردمی که از پشتیبانی شهرداری های مناطق نیز برخوردارند برنامه های اجتماع محور پیشگیری از آسیب ها و معلولیت های سالمندان در شورای محلات اجرا می شود.

پوریوسف گفت:در حال حاضر اجرای این برنامه در ۱۰ محله شهری مشهد آغاز شده است که امیدواریم با پیگیری هایی که انجام می شود و همکاری بسیار خوب شهرداری در این زمینه، این طرح را به سایر محلات شهر نیز گسترش دهیم.

site1
این مسوول افزود: این کارگاه به بررسی مشکلات مراقبتی، بهداشتی، معلولیت ها و آسیب های سالمندان می پردازند و روش های پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های دوران سالمندی و آموزش این محورها به کارشناسان می پردازد.

وی گفت:در توافقی که با استانداری صورت گرفته، دو وظیفه مهم شورای ملی سالمندان یعنی رفاه و سلامت سالمندان، از طریق کارگروه های تخصصی استانداری خراسان رضوی پیگیری می شود.

پوریوسف اظهارداشت:بحث رفاهی زیر مجموعه کارگروه امور اجتماعی استانداری قرار گرفته و بحث سلامت، ذیل فعالیت های کارگروه سلامت و امنیت غذایی این نهاد واقع شده است.

این مسوول افزود:با توجه به اینکه این کارگروه ها مستقیما زیر نظر استاندار فعالیت می کنند از نفوذ و عمل گرایی بیشتری نسبت به یک نهاد دولتی برخوردارند و به همین دلیل انتظار می رود که این دو مبحث با قوت بیشتری پیگیری شود.