نحوه درخواست بلیت اعتباری مترو برای اقشار خاص

شهرداری تهران با هدف ارایه تسهیلات ویژه به اقشار خاص شهر تهران، بلیت‌های اعتباری مترو با تخفیفات ویژه به این اقشار اختصاص می‌دهد. نحوه درخواست بلیت اعتباری مترو برای اقشار خاص سه گروه معلولان دائم، افراد مسن و سالخوردگان بالای ۶۵ سال و جانبازان بالای ۲۵ درصد جانبازی مشمول این تخفیف‌ها می‌شوند. نحوه درخواست صدور […]

شهرداری تهران با هدف ارایه تسهیلات ویژه به اقشار خاص شهر تهران، بلیت‌های اعتباری مترو با تخفیفات ویژه به این اقشار اختصاص می‌دهد.

نحوه درخواست بلیت اعتباری مترو برای اقشار خاص

سه گروه معلولان دائم، افراد مسن و سالخوردگان بالای ۶۵ سال و جانبازان بالای ۲۵ درصد جانبازی مشمول این تخفیف‌ها می‌شوند.

نحوه درخواست صدور بلیت اعتباری اقشار خاص به این نحو است که سه گروه فوق می‌توانند با انجام مراحل زیر کارت بلیت‌های اعتباری با تخفیف‌های ویژه را دریافت کنند.

۱- مراجعه حضوری به واحد صدور بلیت اعتباری اقشار خاص واقع در ایستگاه امام خمینی (ره) که در این صورت باید اصل کارت منزلت شهرداری تهران به همراه یک برگ کپی از کارت یاد شده برای سالمندان بالای ۶۵ سال، اصل کارت معلولیت دایم یا تاییدیه سازمان بهزیستی به همراه یک برگ کپی از کارت یاد شده برای معلولان دایم، اصل کارت جانبازی به همراه یک برگ کپی از کارت یاد شده جانبازان بالای ۲۵ درصد جانبازی را به همراه فرم درخواست تکمیل شده ارائه کنند.

۲- پرداخت بهای بلیت اعتباری که برای معلولان دائم تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور ۱۴۵۰۰۰ ریال، برای افراد مسن و سالخوردگان بالای ۶۵ سال رایگان، جانبازان بالای ۲۵ درصد جانبازی ۱۴۵۰۰۰ ریال

۳- دریافت و تکمیل فرم درخواست از وب سایت شرکت مترو (فرم شماره یک) و تحویل به واحد صدور بلیت اقشار خاص در ایستگاه امام خمینی (ره) جهت دریافت کارت بلیت اعتباری

همچنین اقشار خاص می‌توانند در صورت مفقود شدن بلیت اعتباری، غیرقابل استفاده شدن بلیت اعتباری بر اثر سهل انگاری در استفاده و نگهداری و عدم کار کردن بلیت اعتباری توسط دستگاه کارت خوان داخل ایستگاه‌ها به دلیل موارد فنی و وجود اشکال در بلیت اعتباری، درخواست صدور المثنی بلیت اعتباری کنند. این اقدام نیز در همان ایستگاه امام خمینی (ره)انجام می‌شود.

البته صدور المثنی برای اولین بار برای اقشار خاص مبلغ ۱۵ هزار ریال و برای دومین بار و بیشتر مبلغ ۳۰ هزار ریال هزینه خواهد داشت.

نقشه آنلاین مترو تهران

http://metro.tehran.ir/Default.aspx?tabid=239