صدور کارت منزلت سالمندان در آینده ای نزدیک

کارت منزلت سالمندان درآینده اینزدیک صادر خواهد شد و سالمندان می توانند از خدمات مختلف سازمانها استفاده کنند. در حاشیه جلسه شورای سالمندان که با حضور نمایندگان ۱۷ اداره، سازمان و ارگان دولتی در بهزیستی برگزار شده بود معاون توانبخشی بهزیستی گفت: گیلان یکی از استانهای پیر کشور است و دارای رشد سالمندی بالا است […]

کارت منزلت سالمندان درآینده اینزدیک صادر خواهد شد و سالمندان می توانند از خدمات مختلف سازمانها استفاده کنند.

در حاشیه جلسه شورای سالمندان که با حضور نمایندگان ۱۷ اداره، سازمان و ارگان دولتی در بهزیستی برگزار شده بود معاون توانبخشی بهزیستی گفت: گیلان یکی از استانهای پیر کشور است و دارای رشد سالمندی بالا است که این نشانه افزایش امید به زندگی در گیلا نیان است.

071

وی افزود، بر اساس تعریف سازمان جهانی بهداشت سن سالمندی ۶ سال است که در واقع شروع فرایند جسمانی سالمندی است اما باید بدانیم سالمندی را دورانی خوب و با نشاط از لحاظ اجتماعی و روانی بوجود آوریم و کیفیت زندگی را بالا ببریم.

 

رحیم تکاملی در ادامه گفت، در جلسهای که برگزار شد از سازمانها درخواست نمودیم تا نماینده ای تام الاختیار حضور داشته باشد تا برای عزت نهادن و کرامت سالمندان خدماتی را که می توانند به سالمندان ارائه دهند تعریف نمایند.

7
معاون توانبخشی بهزیستی تصریح کرد، در آینده ای نزدیک به سالمندان کارت منزلت ارائه می شود و بر این اساس سالمندان از سوی ارگانها بتوانند خدمات مختلفی را دیافت نمایند مثل سالنهای سینما، موزه ها، اماکن ورزشی ، بانکها، خدمات شهری مربوط به شهرداری و… و همه می توانند در این راستا برای بهبود کیفیت زندگی سالمندان گام بردارند.