بسته جامع مراقبت طولانی مدت از سالمندان و معلولان

دبیر شورای ملی سالمندان گفت: با پیشنهاد شورای ملی سالمندان و موافقت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسته جامع مراقبت طولانی مدت از سالمندان و معلولان تدوین شد. [divider] به گزارش ایرنا، حسین نحوی نژاد چهارشنبه شب در نخستین نشست شورای ساماندهی سالمندان خراسان جنوبی در بیرجند افزود: این بسته به منظور حمایت های […]

دبیر شورای ملی سالمندان گفت: با پیشنهاد شورای ملی سالمندان و موافقت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسته جامع مراقبت طولانی مدت از سالمندان و معلولان تدوین شد.

[divider]

به گزارش ایرنا، حسین نحوی نژاد چهارشنبه شب در نخستین نشست شورای ساماندهی سالمندان خراسان جنوبی در بیرجند افزود: این بسته به منظور حمایت های کامل بیمه ای از سالمندان به شورای عالی بیمه ارسال می شود.

وی گفت: با تصویب این بسته حمایتی در شورای عالی بیمه، انقلابی عظیم در مباحث مراقبتی و درمان شش میلیون سالمند کشور رخ می دهد.

وی گفت: در این بسته مراقبتی همه خدمات مورد نیاز یک سالمند مانند خدمات روزانه، خدمات پرستاری در منزل، بستری در بیمارستان، غربالگری، آزمایش های تشخیصی، تصویربرداری و معاینات دوره ای تحت پوشش بیمه ها قرار می گیرد.

نحوی نژاد افزود: سازمان بهزیستی و کمیته امداد نیز تنها وظیفه دارند حق بیمه سالانه سالمندان نیازمند را، به سازمان های بیمه گر پرداخت کنند.

وی در ادامه گفت: علاوه بر این طرح تکریم، طرح بنیاد فرزانگان و نیز کارت منزلت سالمندان را پیشنهاد داده ایم و پیگری اجرایی شدن آن هستیم.

نحوی نژاد افزود: بر اساس طرح تکریم، در ادارات مبلمان ویژه برای سالمندان و نیز نوبت دهی در زمان مراجعه به دستگاه های اجرایی پیشنهاد شده است.

وی گفت: با توجه به دانش و تجربیات ارزشمند سالمندان پیشنهاد تشکیل بنیاد فرزانگان به منظور بهره گیری از تجربیات آنان ارائه شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: حل و فصل مشکل سالمندان استان نیاز به عزم جمعی و جدی دستگاه های متولی دارد.

علی محمد گلستانی فرد افزود: برای رفع مشکلات سالمندان باید کارشناسان دستگاه های مختلف ضمن پرهیز از جزیره ای عمل کردن، به اتخاذ تصمیمات واحد تمایل نشان دهند.

وی گفت: البته هم اکنون نظام اداری ما نیز با مشکل بزرگی مواجه است و آن اینکه فاقد یک نظام حمایتی از بازنشستگان خود است.