شورای سالمندان با هدف تامین نیازهای سالمندان تشکیل شده است

معاون توانبخشی بهزیستی گیلان گفت: شورای سالمندان با هدف تامین رفاه و نیازهای روانی و جسمانی و ارایه خدمات به سالمندان تشکیل شده است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه گیلان، رحیم تکاملی امروز ۲۸ آذرماه در اولین جلسه تخصصی در ارتباط با منزلت و جایگاه سالمندان با هدف تامین رفاه و […]

معاون توانبخشی بهزیستی گیلان گفت: شورای سالمندان با هدف تامین رفاه و نیازهای روانی و جسمانی و ارایه خدمات به سالمندان تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه گیلان، رحیم تکاملی امروز ۲۸ آذرماه در اولین جلسه تخصصی در ارتباط با منزلت و جایگاه سالمندان با هدف تامین رفاه و نیازهای روانی و جسمانی و ارائه خدمات به آنان با حضور نمایندگان ۱۷ اداره کل که در سالن خزائلی بهزیستی گیلان برگزار شد اظهار کرد: گیلان یکی از استانهای دارای رشد سالمندی بالاست از طرفی پیر بودن نتیجه امید به زندگی در گیلان سن سالمندی را بالا برده است.

وی افزود: استانداری گیلان متولی شورای سالمندی در استان است و بهزیستی به دلیل ارتباط مستقیمی که با سالمندان دارد، این مهم را پییگیری می کند.

تکاملی با بیان اینکه اولین جلسه رسمی شورای استان در سال ۹۱ تشکیل شد تصریح کرد: نمایندگان سازمانهایی که می توانند با سالمندان ارتباط داشته باشند عضو شورا هستند تا بتوانیم در آینده سالمندان با امید بیشتری به زندگی خود ادامه دهند.

وی افزود: با وجود اهمیت موضوع و روند رو به افزایش جمعیت سالمندان در کشور استفاده از ظرفیتهای بالقوه شورا جهت پاسخگویی به نیازهای شهروندان سالمند را اجتناب ناپذیر کرده است.

تکاملی ادامه داد: از سوی دیگر استفاده از این اهرم قانونی به منظور هماهنگ کردن فعالیتهای جاری دستگاههای گوناگون در زمینه رفاه و سلامت سالمندان و سیاست گذاری های هدفمند و کلان مستلزم تلاش مضاعف و پیگیری جدی در این زمینه خواهد بود.

وی گفت: شورای ملی سالمندان به منظور ساماندهی امور مرتبط با سالمند و رفاه سالمندان با رییس سازمان بهزیستی کشور و تعدادی از وزرا و روسای سازمانهای ذیربط تشکیل شد و دبیرخانه این شورا در سازمان بهزیستی کشور آغاز بکار کرده است.

وی با بیان اینکه شورای سالمندان با هدف تامین رفاه و نیازهای روانی و جسمانی و ارایه خدمات به سالمندان تشکیل شده است تصریح کرد: این شورا در نظر دارد به سالمندان در آینده کارت منزلت ارائه دهد.

تکاملی خاطرنشان کرد: براساس این کارت سالمندان می توانند از سوی ارگانها و سازمانها، خدمات مختلفی را دریافت کنند مانند سینما، موزه، اماکن ورزشی و … و هم می توانند در راستای بهبود کیفیت زندگی سالمندان گام بردارند.

در این جلسه از ادارات کل درخواست شد تا نماینده تام الاختیار معرفی کنند تا در زمینه خدماتی که می توانند سالمندان ارائه دهند، مطرح شود.