افزایش سه برابری مبتلایان به زوال عقل تا سال ۲۰۵۰

سازمان بین‌المللی آلزایمر (ADI) در گزارش جدیدی پیش‌بینی کرده است که شمار مبتلایان به اختلال زوال عقل تا سال ۲۰۵۰ میلادی در سراسر جهان بیش از سه برابر افزایش می‌یابد.  آمار فعلی حاکی از آن است که هم‌اکنون حدود ۴۴ میلیون نفر در جهان به زوال عقل مبتلا هستند و انتظار می‌رود که این آمار […]

سازمان بین‌المللی آلزایمر (ADI) در گزارش جدیدی پیش‌بینی کرده است که شمار مبتلایان به اختلال زوال عقل تا سال ۲۰۵۰ میلادی در سراسر جهان بیش از سه برابر افزایش می‌یابد.

 آمار فعلی حاکی از آن است که هم‌اکنون حدود ۴۴ میلیون نفر در جهان به زوال عقل مبتلا هستند و انتظار می‌رود که این آمار در سال۲۰۳۰ میلادی به ۷۶ میلیون نفر و در سال ۲۰۵۰ میلادی به ۱۳۵ میلیون نفر برسد.

 همچنین در این گزارش تاکید شد: تا سال ۲۰۵۰ میلادی بحران شیوع بیشتر زوال عقل از کشورهای بادرآمد بالا به کشورهای بادرآمد پایین و متوسط متمایل خواهد شد به طوری که ۷۱ درصد ازمبتلایان به این بیماری ساکن کشورهای فقیر و یا بادرآمد متوسط خواهند بود.

 به گزارش ایسنا به نقل از هلث‌دی‌نیوز، فقدان سیاست‌های کلی در مورد کنترل زوال عقل موجب می‌شود که مقامات بهداشتی دولت‌ها در برابر شیوع این اختلال آمادگی نداشته باشند و لازم استسازمان‌های صنعتی، غیردولتی و دولت‌ها اقدامات جهانی و مشترکی برای مقابله و کاهش نرخ مبتلایان به این قبیل اختلالات ذهنی که شایعترین نوع آن آلزایمر است، اتخاذ نمایند.