افزایش تعداد سالمندان کشور به ۲۵ میلیون نفر تا ۳۸ سال آینده

مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی گفت: امروز ۶ میلیون سالمند در کشور داریم که طی ۳۸ سال آینده تعداد آنان به ۲۵ میلیون نفر خواهد رسید. به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، تهمینه شکیب صبح امروز به مناسبت روز جهانی معلولان در جلسه علنی شورای شهر مشهد حضور یافت و اظهار کرد: با توجه به […]

مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی گفت: امروز ۶ میلیون سالمند در کشور داریم که طی ۳۸ سال آینده تعداد آنان به ۲۵ میلیون نفر خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، تهمینه شکیب صبح امروز به مناسبت روز جهانی معلولان در جلسه علنی شورای شهر مشهد حضور یافت و اظهار کرد: با توجه به قانون مصوب سال ۱۳۸۳ در خصوصمعلولان باید سازمان‌ها در طراحی، تولید و ساخت به ضوابط معلولان توجه داشته باشند.

 وی با بیان اینکه باید استقلال فردی برای معلولان به وجود آید، اضافه کرد: باید نسبت به مناسب‌سازی محیط و تدارک وسایل حمل و نقل عمومی برای معلولان توجه ویژه‌ای شود.

 شکیب ادامه داد: امروز در مشهد هیچ اتوبوسی در زمینه حمل و نقل عمومی برای معلولان وجود ندارد؛ این در حالی است که ما دهها هزار معلول در شهر مشهد داریم.

 وی با اشاره به اینکه دبیرخانه مناسب‌سازی را در سازمان بهزیستی مستقر کرده‌ایم، افزود: ما از شهرداری درخواست داریم از دادن پروانه به ساختمان‌هایی که ضوابط معلولان را اجرا نمی‌کنند، جلوگیری کندو باید پیوست مناسب‌سازی برای تمام پروژه‌های عمرانی مورد توجه قرار گیرد.

 مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی با تشکر از شهرداری در خصوص طرح بهسازی پیاده‌روها اظهار کرد: این طرح تاکنون ۱۰ درصد پیشرفت داشته است.

 شکیب با بیان اینکه شورای سازماندهی سالمندان با ریاست استاندار خراسان رضوی تشکیل شده است، گفت: امروز ۶ میلیون سالمند در کشور داریم و طی ۳۸ سال آینده تعداد سالمندان به ۲۵ میلیون نفرخواهد رسید که نیازمند توجه ویژه مسئولان هستند.