سالمندان، تنها با رعایت این نکات ورزش کنند

سالمندان قبل از انجام هر گونه ورزش خاص باید به پزشک مراجعه کرده و از نظر سلامتی جسمی معاینه شوند. به گزارش شفا انلاین،دکتر حمید پدرام‌ متخصص ارتوپد، گفت: سالمندان قبل از انجام هر گونه حرکت ورزشی باید از نظر سلامت جسمی به صورت کامل معاینه شوند تا بتوانند حرکات ورزشی مناسب را به آنها […]

سالمندان قبل از انجام هر گونه ورزش خاص باید به پزشک مراجعه کرده و از نظر سلامتی جسمی معاینه شوند.


به گزارش شفا انلاین،دکتر حمید پدرام‌ متخصص ارتوپد، گفت: سالمندان قبل از انجام هر گونه حرکت ورزشی باید از نظر سلامت جسمی به صورت کامل معاینه شوند تا بتوانند حرکات ورزشی مناسب را به آنها توصیه کرد.
 
وی افزود: حرکات ورزشی از “پوکی استخوان” جلوگیری می‌کند و درد را در سالمندان کاهش می‌دهد. اما اگر باعث افزایش درد، در آنها شود باید از ادامه آن جلوگیری کنند.
 
دکتر پدرام تصریح کرد: ورزش‌ها و نرمش‌های ساده، پیاده‌روی، دویدن و در صورت داشتن توان جسمی، حرکات بدنسازی و کوه پیمایی جزء بهترین حرکات ورزشی برای سالمندان به حساب می‌آیند.
 
وی افزود: افراد خاص، مثل: افرادی که توان دویدن ندارند یا افرادی‌که به وسیلهٔ ویلچر حرکت می‌کنند می‌توانند از حرکات ورزشی که باعث تقویت بازو‌ها و عضلات چهار سر ران می‌شوند، استفاده کنند.
 
دکتر پدرام به سالمندان توصیه کرد: از آب درمانی استفاده کنند. قبل از انجام حرکات ورزشی حتماً از سلامت جسمی خود مطمئن شوند، در صورت داشتن توانایی جسمی، پیاده روی را فراموش نکنند.